×

صالحی امیری: وزارت گردشگری باید فراتر از نقش رابط عمل کند

مایندگان مجلس در نشست با وزیر پیشنهادی گردشگری، درباره مسائل مربوط به توریسم خارجی و امنیت آن‌ها سوالاتی مطرح کردند که پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای از سوی سیدرضا صالحی امیری ارائه شد.

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
  • ایکانا
  • ۰
  • صالحی امیری: وزارت گردشگری باید فراتر از نقش رابط عمل کند

    به گزارش صبح مجلس؛ ولی داداشی، نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، در گزارشی از سومین روز بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در این کمیسیون، اعلام کرد که در نشست امروز با سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نمایندگان به طرح سوالات و پیشنهادات خود در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، توریسم سلامت و توریسم مذهبی پرداختند. همچنین برنامه‌های وزیر پیشنهادی در زمینه مشاغل حوزه صنایع دستی، حفاظت از ابنیه تاریخی و موارد مرتبط دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت و وزیر پیشنهادی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

    داداشی ادامه داد: یکی از نکات کلیدی در برنامه‌های صالحی امیری این بود که سیاست‌های وزارتخانه گردشگری باید از حالت رابط بین سرمایه‌گذار و دستگاه‌های حاکمیتی فراتر رود و به گونه‌ای عمل کند که بتواند به اماکن با سبقه فرهنگی و تاریخی خدمات ارائه کند. وزیر پیشنهادی تأکید کرد که این وزارتخانه باید متولی اماکن گردشگری شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان در این حوزه فعال شوند.

    در ادامه این نشست، موضوعات مرتبط با توریسم خارجی نیز مورد بحث قرار گرفت و صالحی امیری برنامه‌هایی از جمله همکاری با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای تأمین امنیت توریست‌های خارجی را مطرح کرد که پاسخ‌های وی در این خصوص قانع‌کننده بود.

    ارزیابی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون اجتماعی

    داداشی همچنین به بررسی برنامه‌های عباس علی‌آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو، در این کمیسیون اشاره کرد و اظهار داشت که نمایندگان دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را در زمینه تأمین آب شرب، تأمین برق و حل ناترازی‌های حامل‌های انرژی با وی مطرح کردند. علی‌آبادی نیز قول مساعدت در تأمین کاستی‌ها در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس را داد.

    سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: علاوه بر مسائل تخصصی، نمایندگان گلایه‌هایی درباره نحوه تعامل وزیر پیشنهادی نیرو با نمایندگان مجلس داشتند که توضیحات علی‌آبادی در این خصوص قانع‌کننده بود و وی قول تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس در مسئولیت‌های آتی را داد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18253

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس