×

چالش ناترازی انرژی و دغدغه‌های فرهنگی در نشست کمیسیون برنامه و بودجه

محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز این کمیسیون، از بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی فرهنگ، نیرو و میراث فرهنگی خبر داد و بر لزوم ارائه لایحه حمایت از خبرنگاران تأکید کرد.

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
  • ایکانا
  • ۰
  • چالش ناترازی انرژی و دغدغه‌های فرهنگی در نشست کمیسیون برنامه و بودجه

    به گزارش صبح مجلس؛ محمد مهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، به تشریح نشست صبح امروز (چهارشنبه، ۲۴ مردادماه) این کمیسیون پرداخت. وی اعلام کرد که تمامی وزرای پیشنهادی در مدت سه روز با حضور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، به تبیین سوابق و برنامه‌های خود پرداختند.

    بررسی دغدغه‌های نمایندگان در حوزه فرهنگ و هنر

    نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با توجه به حوزه تخصصی هر وزارتخانه، دغدغه‌های مرتبط را با وزرای پیشنهادی مطرح کرده و راهکارها و برنامه‌های مورد نظر خود را مطالبه کردند. در نشست صبح امروز، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح برنامه‌های خود، بر لزوم رفع مشکلات حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تأکید کرد.

    لزوم ارائه لایحه حمایت از خبرنگاران

    مفتح افزود: اعضای کمیسیون در بررسی برنامه‌ها و سوابق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اهمیت ارائه لایحه حمایت از خبرنگاران تاکید داشتند. دغدغه نمایندگان در این خصوص، استفاده از نظرات خبرنگاران، و نه صرفاً مدیران مسئول و مالکان رسانه‌ها، در تدوین این لایحه بود.

    چالش‌های انرژی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو

    سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نیرو در این نشست، بیان کرد که دغدغه اصلی نمایندگان در بررسی برنامه‌های علی آبادی، موضوع ناترازی انرژی، قطع برق صنایع و واحدهای مسکونی، و لزوم ایجاد توازن در عرضه و تقاضای این بخش بود.

    نگهداری از میراث فرهنگی و اقتصاد توریسم

    وی همچنین به حضور وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست کمیسیون اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست، مطالبی درباره توجه به میراث فرهنگی، نگهداری مطلوب از آثار باستانی، و توسعه اقتصاد توریسم مطرح شد.

    در پایان، مفتح از ادامه بررسی‌های کمیسیون در مورد برنامه‌های وزرای پیشنهادی خبر داد و تأکید کرد که این جلسات برای دستیابی به بهترین تصمیم‌ها در راستای منافع ملی ادامه خواهد داشت./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18189

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس