×

وزیر پیشنهادی کشور: انسداد مرزها به معنای توقف مبادلات اقتصادی نیست

فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، در تشریح نشست امروز این کمیسیون با وزرای پیشنهادی کشور، نیرو و نفت، از تاکید نمایندگان بر تعامل استانداران و فرمانداران با نمایندگان، مدیریت مناطق مرزی و رفع ناترازی انرژی به عنوان مهم‌ترین مسائل مطرح شده خبر داد.

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
  • ایکانا
  • ۰
  • وزیر پیشنهادی کشور: انسداد مرزها به معنای توقف مبادلات اقتصادی نیست

    به گزارش صبح مجلس؛ فاطمه مقصودی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به تشریح نشست امروز (چهارشنبه، ۲۴ مردادماه) این کمیسیون پرداخت. وی اعلام کرد که این نشست با بررسی سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور آغاز شد و نمایندگان عضو کمیسیون مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند. از جمله مهم‌ترین این دغدغه‌ها، تعامل استانداران و فرمانداران فعلی با نمایندگان، انتخاب افراد متخصص و کاربلد از بدنه وزارت کشور برای تصدی پست‌های استانداری و فرمانداری، و مدیریت و توسعه مناطق مرزی بود.

    تعامل با نمایندگان و مدیریت مرزها در اولویت

    نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکرات نمایندگان در خصوص افزایش عوارض توسط شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها و عدم پایبندی برخی افراد به اصول و قوانین، ادامه داد: در این نشست موضوعاتی نظیر فرمانداری‌های ویژه، قانون طرح هادی و نقشه تفصیلی مردمی بودن استانداران نیز مطرح شد. وزیر پیشنهادی کشور، اسکندر مومنی، در این جلسه بر تعامل با نمایندگان تاکید کرد و به مسائل مرزی از جمله دیوارکشی مرزها، مدیریت اتباع و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی اشاره نمود. وی تصریح کرد که انسداد مرزها به معنای ترک مبادلات اقتصادی نیست و برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت خود را برای مدیریت مرزها و مسائل مرتبط تشریح کرد.

    رفع ناترازی انرژی و تأمین اعتبار در صنعت

    در ادامه نشست، وزیر پیشنهادی نیرو، علی آبادی، برنامه‌ها و سوابق خود را تشریح کرد. نمایندگان در حضور وی به موضوعاتی همچون ناترازی انرژی، آسیب‌زننده بودن قطعی برق به واحدهای تولیدی و کمبود برق در سراسر کشور پرداختند. علی آبادی قانون برنامه هفتم توسعه را ملاک حرکت خود اعلام کرد و تاکید داشت که برای حل مسائل صنعت، به‌ویژه تأمین انرژی، نیاز به تامین اعتبار است.

    پتروشیمی‌ها و چالش‌های ناترازی گاز

    در بخش دیگری از نشست، وزیر پیشنهادی نفت، محسن پاک نژاد، ناترازی حامل‌های انرژی، به‌ویژه گاز، را به‌عنوان مهم‌ترین چالش مطرح کرد. وی اعلام کرد که رفع ناترازی گاز مستلزم افزایش بخش توزیع و عرضه و بهینه‌سازی عرضه و تقاضا است. پاک نژاد همچنین تاکید کرد که پتروشیمی‌ها روزانه ۹۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند و با قطعی برق، این حوزه به شدت آسیب می‌بیند. وی به استفاده از منابع داخلی میادین گازی برای توسعه این بخش اشاره کرد.

    در پایان، فاطمه مقصودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به مباحث و موضوعات مطرح شده در این نشست پرداخت و تاکید کرد که نمایندگان خواستار توجه ویژه وزرای پیشنهادی به تعامل با استانداران، مدیریت جامع حاشیه شهرها و رفع ناترازی انرژی هستند. وی ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های پیشنهادی در صورت کسب رأی اعتماد، به‌صورت کامل و موثر اجرایی شوند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18186

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس