×

کنترل تورم و جذب سرمایه خارجی در اولویت برنامه‌های وزارت اقتصاد

در نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزرای پیشنهادی علوم و اقتصاد، اعضای کمیسیون بر اهمیت ایجاد دانشگاه صنعت و معدن در شهرهای صنعتی، تقویت دیپلماسی علمی، و مهارت‌گرایی تأکید کردند. همچنین، عبدالناصر همتی اولویت‌های خود را کنترل تورم و جذب سرمایه خارجی عنوان کرد.

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
  • ایکانا
  • ۰
  • کنترل تورم و جذب سرمایه خارجی در اولویت برنامه‌های وزارت اقتصاد

    به گزارش صبح مجلس؛ سلمان اسحاقی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نشست امروز (چهارشنبه، ۲۴ مردادماه) این کمیسیون با وزرای پیشنهادی علوم و اقتصاد را تشریح کرد. در این نشست، اعضای کمیسیون موضوعات مهمی را با حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، مطرح کردند که شامل ایجاد دانشگاه صنعت و معدن در شهرهای صنعتی، تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، افزایش حضور بانوان در حوزه آموزش عالی، عدالت آموزشی، اشتغال، دیپلماسی علمی و جلوگیری از فرار مغزها بود.

    اولویت فنی و حرفه‌ای در آموزش عالی

    اسحاقی افزود که وزیر پیشنهادی علوم در این نشست تأکید کرد که فنی و حرفه‌ای باید اولویت کشور باشد و از مدرک‌گرایی پرهیز شود. وی همچنین به ضرورت تقویت دیپلماسی علمی و تبادل استاد و دانشجو برای روزآمد کردن دانشگاه‌ها اشاره کرد و از تعهد خود برای استفاده از توانایی‌های بانوان در حوزه آموزش عالی خبر داد.

    تمرکز وزیر پیشنهادی اقتصاد بر کنترل تورم

    در بخش دیگری از این نشست، عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی، به اولویت‌های خود اشاره کرد و گفت که توجه به مشکلات اقتصادی در رأس برنامه‌های او قرار دارد. وی تأکید کرد که با همکاری مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی تلاش خواهد کرد و کنترل تورم را به‌عنوان اولویت نخست خود معرفی کرد. همتی همچنین به موضوعات دیگری نظیر جذب سرمایه خارجی، تأمین ارز دارو، و اجرای برنامه هفتم توسعه اشاره کرد.

    مباحث کلیدی مطرح‌شده توسط نمایندگان

    سلمان اسحاقی در پایان اظهار داشت که در این نشست، مباحث مهمی مانند تأمین ارز دارو و حوزه سلامت، پرهیز از سیاسی‌کاری، تقویت تولید، نظارت بر کسب ثروت، ساماندهی اقتصاد دیجیتال، و حل مشکلات بورس نیز با وزیر پیشنهادی اقتصاد مطرح شد. اعضای کمیسیون همچنین بر اهمیت استفاده از بانوان در عرصه‌های کلان مدیریتی و توجه به اقتصاد دریامحور تأکید کردند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18182

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس