×

حمایت کمیسیون آموزش از سیمایی صراف

احسان عظیمی راد به تشریح جزئیات جلسه بررسی برنامه‌های سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، پرداخت و اظهار کرد که با وجود برخی چالش‌ها و نقص‌ها، نظر کلی کمیسیون نسبت به این گزینه مثبت است و تصمیم نهایی عصر امروز اعلام خواهد شد.

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
  • تسنیم
  • ۰
  • حمایت کمیسیون آموزش از سیمایی صراف

    به گزارش صبح مجلس؛ احسان عظیمی راد، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، از دومین جلسه اعضای این کمیسیون با سیمایی صراف، گزینه پیشنهادی وزارت علوم، خبر داد. وی در این گفت‌وگو اظهار داشت که دکتر سیمایی صراف طی دو جلسه، هم سوابق و هم برنامه‌های خود را برای اعضای کمیسیون تشریح کرده است. اعضای کمیسیون نیز سوالاتی درباره برنامه‌ها و دغدغه‌های موجود در حوزه آموزش عالی، وزارت علوم، و دانشگاه‌ها مطرح کردند که ایشان به این سوالات پاسخ دادند.

    محورهای کلیدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم

    عظیمی راد با اشاره به مهم‌ترین محورهای برنامه‌های سیمایی صراف گفت: سرفصل‌های مختلفی در برنامه‌های ایشان وجود داشت. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ارتباط صنعت و دانشگاه و اصلاحاتی در فرایندهای نظیر آیین‌نامه ارتقای اساتید اشاره کرد. وی تاکید کرد که بیشترین توجه وزیر پیشنهادی به مسئله ارتباط صنعت و دانشگاه معطوف شده است.

    دغدغه‌های کمیسیون آموزش و نیاز به تکمیل برنامه‌ها

    سخنگوی کمیسیون آموزش همچنین به دغدغه‌های اعضای کمیسیون اشاره کرده و تصریح کرد: دغدغه‌های اعضا شامل موضوعات مختلفی در حوزه آموزش عالی، دانشجویی، پژوهش و مسائل مالی دانشگاه‌ها بود. نمایندگان همچنین درباره مسائل مالی و بودجه دانشگاه‌ها نیز نکاتی را مطرح کردند. وی افزود که برنامه‌های ارائه شده به نظر نقص‌هایی داشت، اما اگر این برنامه‌ها با توجه به دغدغه‌های اعضای کمیسیون تکمیل شود، می‌تواند در غالب یک بسته جامع برای آموزش عالی کشور مفید واقع شود.

    نظر کلی کمیسیون و اعلام نتیجه نهایی

    عظیمی راد در پایان اظهار داشت: نظر کلی کمیسیون به برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم مثبت بود. با وجود چالش‌های موجود در حوزه آموزش عالی و اثرگذاری دانشگاه‌ها در جامعه، نظر کمیسیون مثبت ارزیابی شده است. وی افزود که عصر امروز نظر قطعی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره گزینه پیشنهادی علوم اعلام خواهد شد.

    صبح روز یکشنبه ۲۱ مردادماه، اسامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت دارند تا برنامه‌های وزرای پیشنهادی را در کمیسیون‌های تخصصی بررسی کنند و سپس مجلس در جلسات متوالی در صحن علنی وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی خواهد شد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18174

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس