×

برنامه‌های اسکندر مومنی برای وزارت کشور؛ تأکید بر تحقق سیاست‌های عمومی و ساماندهی اتباع خارجی

اسکندر مومنی، گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت کشور، برنامه‌های خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. این برنامه‌ها شامل محورهایی چون ساماندهی تقسیمات کشوری، مدیریت بحران‌های طبیعی، و سیاست‌گذاری در حوزه اتباع و مهاجرین خارجی است.

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
  • تسنیم
  • ۰
  • برنامه‌های اسکندر مومنی برای وزارت کشور؛ تأکید بر تحقق سیاست‌های عمومی و ساماندهی اتباع خارجی

    به گزارش صبح مجلس؛ اسکندر مومنی، گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت کشور، برنامه خود را برای مدیریت و اداره این وزارتخانه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

    در بخشی از این برنامه تأکید شده است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و برنامه هفتم توسعه به عنوان مبانی اصلی نگارش برنامه‌های وی قرار گرفته‌اند.

    ساماندهی تقسیمات کشوری و مدیریت امور مناطق

    مؤمنی در این برنامه به ساماندهی مطلوب تقسیمات کشوری به عنوان یکی از محورهای مهم اشاره کرده و اعلام کرده است که هدایت و هماهنگی استانداران برای تحقق سیاست‌های عمومی و برنامه‌های دولت از جمله اهداف کلیدی وی است.

    وی همچنین نظارت بر اداره امور مناطق کشور از طریق استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران را یکی از وظایف مهم وزارت کشور می‌داند و در برنامه خود به اهمیت این نظارت برای اجرای صحیح سیاست‌های دولت تأکید کرده است.

    سیاست‌گذاری در حوزه اتباع و مدیریت بحران‌ها

    مؤمنی در بخش دیگری از برنامه خود سیاست‌گذاری و نظارت بر امور مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی را از جمله اولویت‌های کاری خود عنوان کرده و بر برنامه‌ریزی به منظور انجام امور انتخابات و مدیریت بحران‌های ناشی از حوادث طبیعی و سوانح غیرمترقبه نیز تأکید کرده است.

    شناسایی و تعیین هویت ایرانیان نیز به عنوان یکی دیگر از محورهای برنامه‌های مؤمنی برای وزارت کشور معرفی شده است. وی در این برنامه، بر لزوم استفاده از یک رویکرد جامع و هماهنگ برای مدیریت و اداره امور این وزارتخانه تأکید دارد و هدف اصلی خود را تحقق سیاست‌های کلان کشور در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت، انتخابات و مدیریت بحران‌ها عنوان کرده است./ پایان پیام

    متن کامل برنامه‌های اسکندر مومنی را اینجا بخوانید.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18167

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس