×

جلسه کمیسیون کشاورزی با وزرای پیشنهادی اطلاعات، علوم و نفت: مطالبات نمایندگان برای ارتقای امنیت غذایی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی

سمیه رفیعی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در نشست‌های امروز خبر داد و افزود: تامین امنیت غذایی، ایجاد عدالت تحصیلی و تامین منابع مالی خرید تضمینی گندم از جمله مطالبات اصلی نمایندگان از وزرای پیشنهادی بوده است.

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
  • ایکانا
  • ۰
  • جلسه کمیسیون کشاورزی با وزرای پیشنهادی اطلاعات، علوم و نفت: مطالبات نمایندگان برای ارتقای امنیت غذایی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی

    به گزارش صبح مجلس؛ سمیه رفیعی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، به تشریح نشست‌های صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۳ مردادماه) کمیسیون کشاورزی پرداخت. وی اظهار داشت که دستورکار این نشست همانند روز گذشته به بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اختصاص داشت.

    بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی اطلاعات و علوم

    در بخش ابتدایی نشست، وزیر پیشنهادی اطلاعات به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مباحثی همچون تامین امنیت غذایی، جلوگیری از قاچاق سوخت، کنترل حضور بیش از حد اتباع، فسادزدایی از حوزه بازرگانی کشاورزی و کمک به امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی را مطرح کردند.

    در ادامه، سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه‌های خود را ارائه کرد. رفیعی بیان کرد که مطالبات اعضای کمیسیون از وزیر پیشنهادی شامل مهارت‌محور شدن دانشگاه‌ها، ساماندهی دانشگاه‌های متعدد، تلفیق علم با کشاورزی، ایجاد مشوق‌هایی برای جلوگیری از خروج نخبگان و ایجاد عدالت تحصیلی بود. نمایندگان همچنین بر ضرورت علمی‌سازی صنعت کشاورزی با توجه به حضور بیش از ۱۲ هزار عضو هیات علمی مرتبط با کشاورزی در کشور تاکید کردند.

    توجه به مسائل زیست محیطی و تامین منابع مالی

    در بخش پایانی نشست، محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت، برنامه‌های خود را ارائه کرد. رفیعی در این خصوص گفت که تامین سوخت گازوئیل ادوات کشاورزی، تامین کود شیمیایی از طریق شرکت‌های پتروشیمی، تامین منابع مالی برای خرید تضمینی گندم، جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از خطوط انتقال نفت در دریا، توجه به مسائل زیست محیطی و جلوگیری از مازوت‌سوزی از جمله مطالبات نمایندگان در این نشست بود.

    رفیعی در پایان اشاره کرد که گزارش نهایی بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی طی دو روز آینده تهیه و به هیات رئیسه مجلس جهت قرائت در صحن علنی ارسال خواهد شد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18159

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس