×

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون عمران؛ تمرکز بر مسکن و کشاورزی

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با تشریح نشست‌های عصر امروز کمیسیون با وزرای پیشنهادی دولت، از بررسی برنامه‌های وزیران صمت، جهاد کشاورزی، و اقتصاد خبر داد. وی بر اهمیت نقش این وزارتخانه‌ها در توسعه عمرانی کشور به ویژه در حوزه‌های مسکن و کشاورزی تأکید کرد.

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰
  • ایکانا
  • ۰
  • بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون عمران؛ تمرکز بر مسکن و کشاورزی

    به گزارش صبح مجلس؛ عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، به تشریح نشست‌های عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ماه) کمیسیون عمران با وزرای پیشنهادی دولت پرداخت. وی بیان کرد که در اولین نشست نوبت عصر، برنامه‌های اتابک، وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مورد بررسی قرار گرفت.

    برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت: مدیریت مصالح ساختمانی و ارتقای صادرات

    این نماینده مردم در مجلس اظهار داشت که وزیر پیشنهادی صمت در نشست امروز گزارشی از سوابق و برنامه‌های خود پیرامون مدیریت تولید و قیمت مصالح ساختمانی، به‌ویژه سیمان و فولاد، واردات عملیاتی خودرو و توسعه صادرات غیرنفتی ارائه کرد. وی افزود: “اعضای کمیسیون عمران نیز دیدگاه‌های خود درباره ضرورت توجه به صنعتی‌سازی ساختمان، اجرای ماده ۱۵ قانون ساماندهی زمین، مسکن و اجاره‌بها، و جلوگیری از خام‌فروشی را مطرح کردند.”

    برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: رفع تداخلات اراضی و حمایت از کشاورزان

    ایری در ادامه به بررسی برنامه‌های غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اشاره کرد و گفت: “وزیر پیشنهادی گزارشی از برنامه‌های خود در حوزه‌هایی مانند اجرای قوانین بالادستی، رفع تداخلات اراضی، پرداخت پول گندم‌کاران و توسعه کشت‌های متراکم ارائه داد.” وی افزود که نمایندگان نیز دغدغه‌های خود را درباره مسائل مرتبط با رعایت الگوی کشت، مولدسازی اراضی بلااستفاده و بهبود ابزارها و ماشین‌آلات کشاورزی مطرح کردند.

    برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد: تثبیت رشد اقتصادی و کنترل تورم

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس همچنین به نشست بعدازظهر کمیسیون با عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اشاره کرد و اظهار داشت: “وزیر پیشنهادی گزارشی از برنامه‌های خود پیرامون تثبیت رشد اقتصادی، کنترل نرخ تورم و مولدسازی دارایی‌های دولت ارائه کرد.” ایری اضافه کرد که نمایندگان نیز بر اهمیت پرداخت تسهیلات مسکن و بهبود روند تأمین منابع مالی پروژه‌های عمرانی تأکید کردند.

    قول وزیر پیشنهادی اقتصاد برای رونق مسکن و ساماندهی ارز چندنرخی

    وی در پایان با اشاره به تعهدات وزیر پیشنهادی اقتصاد، گفت: “وزیر پیشنهادی نسبت به بازکردن قفل تسهیلات مسکن و ساماندهی ارز چندنرخی در کشور قول داده است. امیدواریم که در صورت اعتماد نمایندگان به وی، این وعده‌ها محقق شود.”/ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18132

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس