×

عراقچی در کمیسیون اجتماعی تأکید کرد، برجام قابل احیا نیست؛ هدف رفع تحریم‌هاست

محسن فتحی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در تشریح نشست با عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه، اعلام کرد که عراقچی بر عدم احیای برجام و تمرکز بر رفع تحریم‌ها تأکید کرده است. وی همچنین سیاست خارجی فعال و دیپلماسی اقتصادی را از اولویت‌های عراقچی برای این وزارتخانه برشمرد.

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
  • ایکانا
  • ۰
  • عراقچی در کمیسیون اجتماعی تأکید کرد، برجام قابل احیا نیست؛ هدف رفع تحریم‌هاست

    به گزارش صبح مجلس؛ محسن فتحی، نماینده مردم سنندج و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به تشریح جلسات بعدازظهر دومین روز از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در این کمیسیون پرداخت. وی اظهار داشت: “کمیسیون اجتماعی مجلس در نوبت عصر میزبان عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه بود، و در این جلسه برنامه‌ها و رویکردهای وی برای اداره این وزارتخانه تشریح شد.”

    پاسخ‌های عراقچی به سوالات نمایندگان: از برجام تا دیپلماسی اقتصادی

    فتحی ادامه داد: “اهم سوالات نمایندگان از عراقچی در این نشست درخصوص مذاکرات، برجام، تحریم‌ها، قانون اقدام راهبردی، دیپلماسی اقتصادی و نحوه ارتباط با سایر کشورها بود. عراقچی در پاسخ به این سوالات، رویکرد اصلی خود را سیاست خارجی فعال، فراگیر و اثرگذار با استناد به سخنان مقام معظم رهبری معرفی کرد.”

    وی افزود: “وزیر پیشنهادی امور خارجه تأکید کرد که وزارت امور خارجه مجری سیاست‌های خارجی است و سه مأموریت اصلی آن در دولت جدید تأمین منافع ملی، تحکیم امنیت ملی و ارتقاء عزت ملی خواهد بود.”

    تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی و مدیریت تخاصم با آمریکا

    نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین اشاره کرد: “عراقچی بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی تأکید کرد و اعلام نمود که وظیفه اصلی این دیپلماسی ایجاد گشایش، تسهیل، ریل‌گذاری و مانع‌زدایی فعالیت‌های اقتصادی کشور در دنیا است. وی همچنین تصریح کرد که ما نمی‌توانیم تخاصم با آمریکا را رفع کنیم، اما می‌توانیم آن را به گونه‌ای مدیریت کنیم که آسیب به مردم کاهش یابد.”

    عدم احیای برجام و تمرکز بر رفع تحریم‌ها در دولت جدید

    فتحی در پایان به موضع عراقچی درباره برجام اشاره کرد و گفت: “وزیر پیشنهادی امور خارجه صراحتاً اعلام کرد که برجام دیگر قابل احیا نیست و هدف اصلی دولت چهاردهم رفع تحریم‌هاست. وی بر وحدت دیپلماسی و میدان در این مسیر تأکید کرد.”/ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18114

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس