×

نائب رئیس مجلس: مجلس به وزیر خانم اعتماد می کند

نایب رییس مجلس، با بیان اینکه مجلس برنامه‌های وزرای پیشنهادی را با شاخص‌های مورد تاکید رهبری تطبیق می‌دهد، ضمن تایید سوابق و تخصص «فرزانه صادق» گزینه پیشنهادی برای وزارت راه ‌و شهرسازی تاکیدکرد که مجلس انتخاب یک خانم برای تصدی وزارت راه را به خانم‌های کشور هدیه خواهد کرد.

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
  • ایکانا
  • ۰
  • نائب رئیس مجلس: مجلس به وزیر خانم اعتماد می کند

    به گزارش صبح مجلس؛ حمیدرضا حاجی بابایی در مورد لیست وزرای پیشنهادی که از سوی رییس جمهور به مجلس ارائه شده است، گفت: رییس جمهور با رای مردم انتخاب شده و بر اساس شاخص‌هایی، وزرایی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده و قرار مجلس هم بر این است که با رعایت انصاف و تطبیق افراد معرفی شده با شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، در مورد اعضای کابینه تصمیم‌گیری کند.

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر مجلس به این جمع‌بندی برسد که این شاخص‌ها به‌صورت حداقلی در وزرای پیشنهادی وجود دارد و کفایت صلاحیت را برای احراز پست وزارت دارند قطعا آنها را تایید می‌کند.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیگیری‌های منصفانه پیرامون وزرای پیشنهادی صورت نگرفته است و مجلس نیز از قبل در این زمینه تصمیم‌گیری نکرده بنابراین هنوز در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده است و تصمیم‌گیری در خصوص صلاحیت وزرای پیشنهادی را منوط بر بررسی، تحقیق و مواجه با وزرا کرده است و قطعا نقش وزرای پیشنهادی در این زمینه بسیار مهم است.

    حاجی بابایی خاطرنشان کرد: شاید بعضی از وزرا در یک کار کلان شناخته شده نباشند و بعضی از آنها هم شناخته شده باشند به همین دلیل نگاه کلی و صدور حکم کلی در این زمینه درست نیست. البته معرفی این وزرا نشان از توجه رییس جمهور به شعارهایی که در جهت وفاق ملی داده، دارد و وزرا را صادقانه معرفی کرده است اما این صداقت دلیل بر این نیست که همه وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد بگیرند و قطعا بررسی‌ها در این رابطه تعیین‌کننده خواهد بود.

    نایب رئیس مجلس بیان کرد: در یک نگاه کلی می‌توان گفت رییس جمهور سعی کرده به شعارهای خود پایبند باشد و بر وفاق ملی اصرار کند حتی اگر در برخی مواردی اشتباه هم کرده باشد اما به طور کلی بر میثاقی که بسته، پایبند بوده و این مسیر را در معرفی وزرا به مجلس لحاظ کرده است.

    وی با ارزیابی مثبت از معرفی وزیر خانم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، افزود: نگاه نمایندگان مجلس نسبت به معرفی یک خانم به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مثبت است چراکه این وزارتخانه زیرساختی است و توانمندی بانوان را به رخ خواهد کشید.

    حاجی بابایی با تاکید بر اینکه دولت در این زمینه انتخاب بسیار خوبی داشته است، یادآور شد: بنده با میزان توانمندی و سوابق فرزانه صادق آشنا بوده ضمن اینکه وی فرزند شهید است و سال‌ها در پست‌های مدیریتی کلان همچون معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیرکل شورای عالی مسکن و شهرسازی فعالیت داشته است.

    وی افزود: خانم صادق پای کار است و برآورد بنده این است که مجلس شورای اسلامی در پیشگاه ۵۰ درصد از جمعیت کشور به یک خانم رای خواهد داد که اعتماد عمومی نسبت به بانوان افزایش پیدا کند و همه بدانند بانوان از توانمندی لازم برای فعالیت در وزارتخانه‌های مهم و زیرساختی برخوردار هستند.

    نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما می‌توانیم به خانم صادق اعتماد کنیم و قطعا وی نماد یک وزیر موفق به‌ویژه در امور تخصصی و زیرساختی کشور خواهد بود چراکه هم مدرک تحصیلی، هم تخصص و هم مدیریتش در این حوزه قابل قبول است و مجلس نیز اداره یک وزارتخانه زیرساختی را به کل خانم‌های کشور هدیه خواهد کرد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18075

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس