×

داداشی: وزیر پیشنهادی اقتصاد در موضوعات کلیدی نتوانست نمایندگان را قانع کند

ولی داداشی، نماینده آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اعلام کرد که برنامه‌های عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی اقتصاد، در موضوعات کلیدی مانند تخصیص ارز نیمایی، بنگاه‌داری بانک‌ها و کنترل تورم، نتوانست نمایندگان را قانع کند. وی افزود که وزیر پیشنهادی در برخی موارد مسئولیت‌ها را از وزارت اقتصاد سلب کرد.

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
  • ایکانا
  • ۰
  • داداشی: وزیر پیشنهادی اقتصاد در موضوعات کلیدی نتوانست نمایندگان را قانع کند

    به گزارش صبح مجلس؛ ولی داداشی، نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، به تشریح دومین روز از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در کمیسیون اجتماعی پرداخت. وی اظهار داشت: “اولین جلسه امروز کمیسیون با حضور عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. در این جلسه، وزیر پیشنهادی برنامه‌ها و رویکردهای خود برای اداره وزارتخانه را تشریح کرد.”

    دغدغه‌های نمایندگان: از تخصیص ارز نیمایی تا بنگاه‌داری بانک‌ها

    داداشی ادامه داد: “نمایندگان کمیسیون اجتماعی در این جلسه مطالبات و پیشنهادات خود را در موضوعات مختلف اقتصادی از جمله مسائل بانک‌ها، بازار بورس، تورم، سهام عدالت، صادرات و تجارت، گمرک و … مطرح کردند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نمایندگان مربوط به تخصیص ارز نیمایی بود که همتی در زمان ریاست خود در بانک مرکزی بنیانگذار آن بود. اگرچه وی توضیحاتی ارائه کرد، اما این توضیحات برای نمایندگان قانع‌کننده نبود.”

    نقد نمایندگان بر برنامه‌های همتی: قول‌ها بدون راهکار

    وی افزود: “یکی دیگر از موضوعات مورد بحث، برنامه‌های همتی برای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و نحوه برخورد با بانک‌های ناتراز بود. وزیر پیشنهادی اقتصاد در این زمینه قول‌هایی داد، اما راهکار مشخصی ارائه نکرد. بنابراین، این که آیا این قول‌ها در آینده عملی خواهند شد یا خیر، مشخص نیست.”

    عدم مسئولیت‌پذیری در برخی موارد: مدیریت تورم و بازار ارز

    داداشی همچنین به پرسش‌های نمایندگان درباره برنامه‌های همتی برای کنترل تورم، شفافیت مالیاتی، عدالت مالیاتی و مدیریت گمرکات اشاره کرد و گفت: “وزیر پیشنهادی در برخی موارد مسئولیت‌ها را از گردن خود و وزارت امور اقتصادی و دارایی ساقط کرد و اعلام نمود که بسیاری از مسائل اقتصادی به وزارت اقتصاد مربوط نیست.”

    نتیجه‌گیری کمیسیون اجتماعی: نارضایتی از برنامه‌های همتی

    سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در جمع‌بندی جلسه اظهار داشت: “در مجموع، صحبت‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد برای بسیاری از نمایندگان قانع‌کننده نبود و همتی با موافقان و مخالفانی در کمیسیون مواجه شد.”

    بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات: رضایت نسبی نمایندگان

    داداشی همچنین به جلسه دیگری که با حضور اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات، برگزار شد اشاره کرد و افزود: “در این جلسه، نمایندگان سوالات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های امنیت داخلی و مرزی مطرح کردند و وزیر پیشنهادی پاسخ‌های مقتضی ارائه داد. برایند جلسه خوب بود و نمایندگان کمیسیون اجتماعی تقریباً از صحبت‌های وزیر اطلاعات قانع شدند.”

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18070

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس