×

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون اقتصادی: از دیپلماسی اقتصادی تا حکمرانی فضای مجازی

سید شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت در حوزه‌های امور خارجه، ارتباطات، و آموزش و پرورش خبر داد. وی به دغدغه‌های کمیسیون درباره دیپلماسی اقتصادی، کیفیت آموزش، و حکمرانی فضای مجازی اشاره کرد و از وزرای پیشنهادی خواست تا برنامه‌های خود را در این زمینه‌ها تشریح کنند.

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
  • ایکانا
  • ۰
  • بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون اقتصادی: از دیپلماسی اقتصادی تا حکمرانی فضای مجازی

    به گزارش صبح مجلس؛ سید شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به تشریح نشست‌های امروز (سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ماه) کمیسیون اقتصادی با وزرای پیشنهادی دولت پرداخت. وی اظهار داشت: “کمیسیون اقتصادی در نوبت صبح میزبان گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌های امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، و آموزش و پرورش بود.”

    بررسی دیپلماسی اقتصادی و توسعه مناسبات در وزارت امور خارجه

    حسینی با اشاره به نشست کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه، بیان کرد: “اعضای کمیسیون به جای تمرکز بر جزئیات اجرایی مانند ویزای الکترونیکی، به بررسی رویکردهای کلان وزیر در قبال تحریم‌ها، توسعه مناسبات اقتصادی و فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی پرداختند. همچنین پرسش‌هایی در مورد برنامه‌های وزیر پیشنهادی برای ترانزیت و گذر مرز به مرز به عنوان منبع درآمدزایی مطرح شد.”

    موضوعات کلیدی در وزارت آموزش و پرورش: کیفیت آموزش و معیشت معلمان

    وی ادامه داد: “در نشست با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، موضوعات متنوعی از جمله شکاف کیفی بین مدارس دولتی و غیردولتی، حفظ شأن و منزلت معلمان، و اجرای رتبه‌بندی معلمان مورد بحث قرار گرفت. همچنین نمایندگان به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی برای ارتقای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم پرداختند و سوالاتی درباره مولدسازی در بخش اقتصاد آموزش و پرورش مطرح کردند.”

    چالش‌های حکمرانی در فضای مجازی و توسعه فناوری‌های بومی

    حسینی همچنین به جلسه کمیسیون با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: “در این نشست، نمایندگان سوالاتی درباره حفظ حریم خصوصی افراد، توسعه شبکه ملی اطلاعات، و بومی‌سازی فناوری‌های آی. سی. تی مطرح کردند. وزیر پیشنهادی برنامه‌هایی برای تقویت حاکمیت در فضای مجازی ارائه کرد، اما نیاز به توضیحات بیشتر در این زمینه وجود دارد.”

    نتیجه‌گیری: تمرکز بر جنبه‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری کلان

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان تأکید کرد: “نمایندگان به دنبال بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی از منظر حکمرانی و سیاست‌گذاری کلان هستند و انتظار دارند که وزرای پیشنهادی برنامه‌های دقیقی برای ارتقای این حوزه‌ها ارائه دهند.”/ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18067

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس