×

مؤمنی برنامه‌های خود برای وزارت کشور را در کمیسیون امنیت ملی تشریح کرد

در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی، اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی کشور، برنامه‌های خود را برای تقویت امنیت عمومی، ساماندهی اتباع خارجی، و تعاملات مرزی با همسایگان تشریح کرد. او تأکید کرد که انتصابات در وزارت کشور بر اساس شایسته‌سالاری و با مشورت نمایندگان صورت خواهد گرفت.

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
  • تسنیم
  • ۰
  • مؤمنی برنامه‌های خود برای وزارت کشور را در کمیسیون امنیت ملی تشریح کرد

    به گزارش صبح مجلس؛ ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست امروز (سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ماه) کمیسیون با حضور اسکندر مؤمنی، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت کشور، پرداخت. رضایی گفت: “آقای مؤمنی در این جلسه برنامه‌ها و دستورکارهای خود را برای اداره وزارت کشور تشریح کرد و تأکید نمود که این وزارتخانه به عنوان یک وزارتخانه بین‌بخشی، نقش کلیدی در هماهنگی و تقسیم وظایف سایر دستگاه‌ها برای پیشبرد سیاست‌های کشور دارد.”

    تمرکز بر شایسته‌سالاری در انتصابات

    رضایی افزود: “وزیر پیشنهادی کشور تأکید کرد که رویکرد کابینه دولت آقای پزشکیان از تجربیات کابینه‌های گذشته بهره‌مند است و در وزارت کشور نیز شایسته‌سالاری در انتصابات اولویت خواهد داشت. وی تصریح کرد که مشورت با نمایندگان مجلس در این زمینه در دستور کار قرار دارد و همه فرمانداران و استانداران لزوماً تغییر نخواهند کرد؛ کسانی که به‌خوبی کار می‌کنند، در جایگاه خود باقی خواهند ماند.”

    امنیت عمومی و تعاملات مرزی با همسایگان

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به برنامه‌های مؤمنی در حوزه امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: “آقای مؤمنی بر استفاده از روش‌های سلبی و ایجابی متناسب با شرایط برای برقراری امنیت عمومی تأکید دارد. علاوه بر این، سیاست همسایگی و تعاملات مرزی با کشورهای همسایه از دیگر محورهای مهم برنامه‌های ایشان است.”

    ساماندهی اتباع خارجی: محدودیت در ورود و مدیریت داخلی

    رضایی در ادامه به موضوع ساماندهی اتباع خارجی پرداخت و اظهار داشت: “آقای مؤمنی تأکید داشت که در گام اول باید محدودیت‌هایی برای ورود اتباع خارجی به کشور اعمال شود و سپس ساماندهی دقیق‌تر در خصوص اتباع خارجی داخل کشور انجام شود.”

    روند معرفی و انتخاب مؤمنی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور

    وی درباره نحوه معرفی اسکندر مؤمنی به‌عنوان وزیر پیشنهادی کشور گفت: “آقای مؤمنی توضیح داد که هیچ‌کس او را به آقای پزشکیان معرفی نکرده و آشنایی آنها به دوران تحصیل در دانشگاه تبریز بازمی‌گردد. از این رو، آقای پزشکیان او را برای سمت وزارت کشور در نظر گرفته است.”

    معیارهای انتخاب استانداران و فرمانداران

    رضایی در پایان به صحبت‌های مؤمنی درباره انتصاب استانداران و فرمانداران اشاره کرد و گفت: “وزیر پیشنهادی کشور تأکید کرد که رئیس‌جمهور شاخص‌هایی را برای این انتصابات مشخص کرده و افراد فعلی که این معیارها را دارند، در جایگاه خود ابقاء خواهند شد.”/ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=18045

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس