×
محمد امیر:

انتقاد نماینده خوزستان از عدم استفاده از نیروهای بومی در وزارت نفت و لزوم توجه به برنامه‌های ضد خام‌فروشی

محمد امیر، نماینده خوزستان، در مصاحبه‌ای با خبرنگار صبح مجلس، از عدم انتخاب نیروهای بومی برای وزارت نفت انتقاد کرد و بر اهمیت برنامه‌های وزیر پیشنهادی در زمینه افزایش تولید و جلوگیری از خام‌فروشی نفت تاکید کرد. وی همچنین به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های نفتی استان‌های خوزستان و بوشهر در مدیریت‌های کلان وزارت نفت اشاره کرد.

  • محمد امین سالاری
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
  • ۰
  • انتقاد نماینده خوزستان از عدم استفاده از نیروهای بومی در وزارت نفت و لزوم توجه به برنامه‌های ضد خام‌فروشی

    به گزارش صبح مجلس؛ محمد امیر، نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای با خبرنگار صبح مجلس، انتخاب وزیر نفت را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت که انتظار می‌رفت از نیروهای بومی استان‌های نفتی مانند خوزستان و بوشهر برای این وزارتخانه استفاده شود. او تاکید کرد که در صورت دریافت رای اعتماد از مجلس، ضروری است که وزیر پیشنهادی در لایه‌های مدیریتی بعدی، به‌ویژه در معاونت‌ها و شرکت‌های نفتی، از این نیروها بهره‌برداری کند.

    اهمیت برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت

    محمد امیر با اشاره به معضلات موجود در وزارت نفت اظهار داشت که وزیر پیشنهادی سوابق قابل قبولی ندارد و برنامه‌های وی باید به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. او بیان کرد که هنوز نتوانسته‌ایم تولید نفت را افزایش دهیم و با وجود شرایط تحریمی که عملاً مانعی برای فروش نفت نیست، نیاز است برنامه‌ای ارائه شود که نه تنها تولید نفت افزایش یابد بلکه از ظرفیت‌های نفتی کشور به‌درستی استفاده شود.

    لزوم جلوگیری از خام‌فروشی نفت

    نماینده خوزستان همچنین بر اهمیت جلوگیری از خام‌فروشی نفت تاکید کرد و یادآور شد که این موضوع بارها مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است. او از وزیر پیشنهادی نفت خواست که برنامه‌های قابل قبولی برای کاهش خام‌فروشی و استفاده از ظرفیت‌های نفتی کشور ارائه دهد، به‌ویژه با توجه به اینکه کشورهای همسایه مانند قطر و عراق در این زمینه بسیار از ما پیشی گرفته‌اند.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17998

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس