×

بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون امنیت ملی: تأکید بر حل ناترازی انرژی و آب

در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علی آبادی، وزیر پیشنهادی نیرو، به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و ناترازی انرژی و آب را به عنوان اصلی‌ترین مسائل وزارت نیرو مطرح کرد. وی بر بازسازی نیروگاه‌های فرسوده، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و اصلاح الگوی مصرف تأکید کرد. نمایندگان نیز موضوعاتی همچون تامین آب شرب و کشاورزی، مدیریت مصرف و توسعه برق خورشیدی و آب‌شیرین‌کن‌ها را به عنوان اولویت‌های وزارت نیرو مورد بحث قرار دادند.

  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
  • ایکانا
  • ۰
  • بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در کمیسیون امنیت ملی: تأکید بر حل ناترازی انرژی و آب

    به گزارش صبح مجلس؛ ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه کمیسیون متبوع خود که به منظور بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی تشکیل شد، گفت: در این جلسه آقای علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو ضمن اشاره به سوابق خود اصلی ترین مسأله وزارت نیرو را ناترازی انرژی دانست و تأکید کرد که ما ۱۸هزار مگاوات ناترازی داریم که برای حل آن باید نیروگاه های فرسوده را بازسازی، نیروگاه های نیمه تمام را تکمیل و نیروگاه های تجدید پذیر را توسعه داد و در بخش مصرف نیز لازم است که الگوی مصرف اصلاح شود.

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث ناترازی آب نیز آقای علی آبادی ایجاد طرح‌های سازه‌ای، توسعه آب شیرین کن ها، مدیریت آب های مرزی و مدیریت مصرف بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد، همینطور اظهار کرد ریشه مشکلات ما در حوزه آب و برق اقتصاد است که باید به آن توجه شود.

    نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: آقای علی آبادی در پاسخ به انتقادات نمایندگان در حوزه عملکرد فعلی ایشان به ویژه در بخش خودرو هم تاکید کرد که  با توجه با اقدامات صورت گرفته، صنعت خودرو متحول می‌شود و با توجه به برنامه ریزی برای تولید خودرو با همکاری بخش های دانش بنیان باید صنعت واقعی خوردو شکل بگیرد، وی مشکل اصلی در این حوزه را عدم توازن بین قیمت تمام شده و قمیت فروش دانست.

    وی افزود: نمایندگان در این جلسه به قطع برق صنایع، اهمیت تامین آب شرب و کشاورزی، فعال شدن دیپلماسی آب، توجه به تغییرات اقلیمی، اهمیت مدیریت مصرف، تامین آب پایدار، اصلاح الگوی مصرف آب، جمع آوری دستگاه های ارز دیجیتال، توسعه برق خورشیدی و آب شیرین کن ها به عنوان موضوعات با اهمیت وزارت نیرو اشاره کردند./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17949

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس