×
علیرضا منادی:

با ارائه آمار دقیق آموزش و پرورش مشکلات ۲۰ هزار نفر از نیروهای خرید خدمات آموزشی حل می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پذیرش 6هزار و 200 معلم خرید خدمات سیستان وبلوچستان به دستور مخبر سرپرست ریاست جمهوری دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با پیگیری صورت گرفته مشکل خرید خدمات معلمان استان سیستان و بلوچستان حل شده است که مقرر شد با اعلام آمار دقیق منطقه‌ و شهر به شهر توسط آموزش و پرورش مشکلات مابقی 20 هزار نیروی خرید خدماتی نیز حل شود.

  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
  • ایکانا
  • ۰
  • با ارائه آمار دقیق آموزش و پرورش مشکلات ۲۰ هزار نفر از نیروهای خرید خدمات آموزشی حل می‌شود

    به گزارش صبح مجلس؛ علیرضا منادی در مورد کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، گفت: نیروی انسانی به ویژه معلم عنصر اصلی در نظام آموزشی هر کشوری محسوب می‌شود، در کشور ما نیز با سوء مدیریتی که طی سال‌های گذشته در سایه عدم پبش بینی صورت گرفته با کسری قابل توجه معلم روبرو هستیم.

    نمایندهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان کمبود ۱۷۶ هزار معلم برای سال جدید، افزود: کمیسیون آموزش در تلاش است فاجعه سال گذشته یعنی کمبود ۴۵ هزار معلم برای سال جدید تحصیلی رخ ندهد، مکاتباتی در این زمینه با معاون اول رئیس جمهور و سرپرست ریاست جمهوری دولت سیزدهم و همچنین وزیر آموزش و پرورش و ریاست سازمان امور استخدامی صورت گرفته و پاسخ‌هایی دریافت کردیم که حلال کمبود معلم نبوده است.

    رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از پذیرش ۶هزار و ۲۰۰ معلم خرید خدمات سیستان و بلوچستان به دستور مخبر سرپرست ریاست جمهوری دولت سیزدهم خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری صورت گرفته مشکل خرید خدمات معلمان استان سیستان و بلوچستان حل شده است که مقرر شد با اعلام آمار دقیق منطقه‌ و شهر به شهر توسط آموزش و پرورش مشکلات مابقی ۲۰ هزار نیروی خرید خدماتی نیز حل شود.

    منادی با اشاره به بخشنامه به کار گیری معلمان بازنشسته که در چند روز گذشته صادر شده، اظهار داشت: تعداد بسیاری از معلمان بازنشسته علاقمند به ادامه خدمت هستند و تعداد محدودی که تمایلی به ادامه فعالیت در سیستم آموزشی کشور ندارند از وزارتخانه درخواست شد که این بازنشستگی اختیاری باشد.

    وی در ادامه به افزایش رقم پرداختی حق التدریسی‌ها اشاره و تاکید کرد: در نشست کمیسیون به افزایش دو برابری دریافتی حقوق حق التدریس‌ها سفارش شد، استفاده از نیروهای خرید خدمات و نهضتی‌ها از اولویت‌های کمیسیون بود امیدورام در سال‌های آینده به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

    رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه اگر وزارتخانه به توصیه‌های کمیسیون آموزش توجه نکند قطعا با کمبود معلم برای سال جدید روبرو خواهیم بود، گفت: از دکتر پزشکیان رئیس جمهور و  وزیر انتخابی وزارتخانه درخواست داریم مشکل کمبود معلم را با تمهیدات لازم بر طرف کنند تا آغاز سال تحصیلی جدید با کمبود معلم مواجه نشویم.

    وی در ادامه با اشاره به مشکلات معلمان نهضتی، اظهار داشت: این گروه از معلمان در سال ۹۱ در چهار گروه آزمون دادند و استخدام شده‌اند، حدود ۳ هزار نفر از این گروه معلمان مردود شده‌اند که متاسفانه هیات دولت تصویب کرده بود این گروه از معلمان اجازه تدریس ندارند، در قانون آورده شده که مانعی برای تدریس این گروه از معلمان وجود ندارد،  سیستم آموزشی هر استان می‌تواند از ظرفیت این گروه از معلمان استفاده لازم  را داشته باشد به شرطی که بودجه این مسئله هم مد نظر قرار بگیرد.

    منادی ادامه داد: آن گروه از معلمان نهضتی که از سال ۹۱ به بعد استخدام شده‌اند، طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی نمی‌توانستند امتیازی در این راستا داشته باشند، خوشبختانه با مصوبه قانونی مجلس یعنی به ازای هر سال فعالیت معلمان غیر انتفاعی، معلمان نهضتی، سواد آموزی، حق التدریسی‌ها، برون سپاری، پیش دبستانی، طرح امین و خرید خدمات در آموزش و پرورش ۱۰ درصد سهمیه خواهند داشت و تا سقف ۵ سال  این سهمیه به ۵۰درصد می‌رسد و حتی تا ۵ سال مشکل استخدامی این گروه حل  خواهد شد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17873

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس