×
بابک نگاهداری:

بسته اصلاح ساختار بودجه و نظام بازنشستگی تهیه شده است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت ناترازی صندوق های بازنشستگی در یک دهه گذشته هر سال در بودجه افزایش پیدا کرده و دولت مجبور شده تا قسمت عمده‌ای از بودجه عمومی خود را برای رفع این ناترازی اختصاص دهد.

  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
  • ایکانا
  • ۰
  • بسته اصلاح ساختار بودجه و نظام بازنشستگی تهیه شده است

    به گزارش صبح مجلس؛ بابک نگاهداری با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس در رابطه با ناترازی ها و تاثیر ان بر نرخ تورم، اظهار کرد: دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس همواره روی مباحثی همچون تورم متمرکز بوده و در این زمینه هم گزارش‌های مستقلی را منتشر کرده است.

    تورم و ۳ ناترازی

    وی با بیان اینکه موضوع تورم از اولویت‌های چندگانه‌ای بوده که این مرکز به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده تا در محوریت نظام مسائل برنامه هفتم پیشرفت قرار گیرد، ادامه داد: تورم بر اساس مطالعات ما ریشه در سه ناترازی مهم دارد. نخست‌؛ ناترازی بودجه است؛ در این بخش مجموعه دخل و خرجی که در بودجه دیده می‌شود، در واقع تراز نبوده و خیلی اوقات اختلافی بین درآمدها و هزینه‌ها وجود دارد و این ناترازی به اصطلاح رقیب تورم می شود.

    رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به ناترازی شبکه بانکی کشور، اظهار کرد: متاسفانه مجموعه تخلفاتی که برخی از بانک‌ها انجام می‌دهند باعث شده تا شبکه بانکی کشور از یک نوع ناترازی مزمنی رنج ببرد و این ناترازی،آثار خود را در زندگی مردم در قالب تورم نشان دهد.

    تشدید ناترازی صندوق ها

    رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی صندوق‌های بازنشستگی ادامه داد: این ناترازی در یک دهه گذشته هر سال در بودجه افزایش پیدا کرده و دولت مجبور شده تا قسمت عمده‌ای از بودجه عمومی خود را برای رفع این ناترازی اختصاص دهد، لذا صندوق‌های بازنشستگی بیشتر از آنکه درآمدزا باشند، سعی کردند تا از بودجه عمومی کشور منابعی را اخذ کنند و متاسفانه همچنان این ناترازی ادامه دارد و شدیدتر هم شده است.

    بسته اصلاح ساختار بودجه و نظام بازنشستگی

    نگاهداری در ادامه تاکید کرد: مجموعه سه ناترازی برشمرده شده در زندگی مردم به شکل تورم خود را نشان داده و ما بسته‌هایی را هم در رابطه با اصلاح ساختار بودجه در مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه کردیم و به مجلس و دولت پیشنهاد دادیم و همچنین بسته‌ای را برای اصلاح نظام بازنشستگی کشور تهیه و در اختیار نهادها و مسئولین قرار گرفت.

    وی بیان کرد: همچنین این مرکز توصیه‌ها و بسته‌هایی را برای رفع ناترازی نظام بانکی تهیه کرد که امیدواریم  اراده پیگیری این موارد در دولت و مجلس وجود داشته باشد و این بسته‌ها به نتیجه لازم دست پیدا کرده تا ما شاهد کاهش تورم در کشور باشیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17869

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس