×
محمد امیر:

کابینه دولت چهاردهم نامتوازن است/برنامه‌های وزرای پیشنهادی باید عملیاتی و واقع‌بینانه باشد

محمد امیر، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را نامتوازن توصیف کرد و بر اهمیت ارائه برنامه‌های عملیاتی و واقع‌بینانه از سوی وزرای پیشنهادی تأکید کرد. وی ضمن اشاره به چالش‌های انتخاب کابینه در کشور، از انتظارات بالا برای تشکیل دولتی قوی‌تر سخن گفت.

  • محمد امین سالاری
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
  • ۰
  • کابینه دولت چهاردهم نامتوازن است/برنامه‌های وزرای پیشنهادی باید عملیاتی و واقع‌بینانه باشد

    به گزارش صبح مجلس؛ محمد امیر نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار صبح مجلس به بررسی و ارزیابی کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم پرداخت. وی با اشاره به دشواری‌های انتخاب کابینه‌ای متناسب با تنوع و پیچیدگی‌های کشور، اظهار داشت که کابینه معرفی شده به نظر وی متوازن نیست. امیر توضیح داد که در مورد برخی افراد معیارهای لازم رعایت شده است، اما در مورد برخی دیگر این‌گونه نیست.

    وی افزود: انتخاب کابینه در کشوری بزرگ مانند ایران، بااین‌همه سلایق و قومیت‌ها، کار بسیار دشواری است. البته انتظار داشتیم که کابینه قوی‌تری معرفی شود. حال باید دید که آیا وزرا می‌توانند مجلس را با برنامه‌های خود قانع کنند و اینکه این برنامه‌ها تا چه اندازه عملیاتی و واقع‌بینانه است.

    محمد امیر در ادامه به ترکیب سیاسی کابینه و انتقادات جناح‌های مختلف اشاره کرد. وی گفت: “جریان اصول‌گرا باید بپذیرد که جریان اصلاح‌طلب برنده انتخابات شده است و طبیعی است که کابینه باید از طیف اصلاح‌طلب باشد. از لحاظ علمی و منطقی نیز این انتظار وجود دارد که رئیس‌جمهور از افرادی استفاده کند که با او هم‌فکر و هم‌راستا هستند.

    او همچنین اشاره کرد که دولت اصلاح‌طلب است و همان‌طور که در دولت قبلی از نیروهای اصول‌گرا استفاده شده بود، اکنون نیز از نیروهای اصلاح‌طلب استفاده می‌شود. به نظر وی، رئیس‌جمهور تلاش کرده است تاحدامکان وفاق ملی را رعایت کند.

    در پایان مصاحبه، محمد امیر با اشاره به وضعیت کنونی کشور اظهار داشت: ما تقریباً دو ماه است که کشور در یک وضعیت تعلیق قرار دارد. باتوجه‌به شرایط اقتصادی و نارضایتی‌هایی که در بین مردم وجود دارد، معطل‌کردن کشور به صلاح نیست. باید اجازه داد که مجلس کار خود را به‌صورت علمی و دقیق انجام دهد و تصمیمات منطقی برای کشور گرفته شود.

    وی تأکید کرد که همه باید به رئیس‌جمهور کمک کنند تا موفق شود، چرا که موفقیت رئیس‌جمهور به نفع کل کشور خواهد بود.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17858

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس