×
محمد سبزی:

برخی از وزرای پیشنهادی توان عبور از سد مجلس را ندارند

محمد سبزی در مصاحبه‌ای با خبرنگار پارلمانی صبح مجلس اعلام کرد که برخی از وزرای پیشنهادی کابینه به دلیل نداشتن ویژگی‌های لازم، از مجلس رأی اعتماد نخواهند گرفت.

  • محمد امین سالاری
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
  • ۰
  • برخی از وزرای پیشنهادی توان عبور از سد مجلس را ندارند

    به گزارش صبح مجلس؛ محمد سبزی نماینده مردم زرندیه و ساوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح مجلس به بررسی معیارهای مورد انتظار از وزرای کابینه جدید پرداخت و تأکید کرد که نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به این معیارها دارند. وی اظهار داشت:

     برای ما نمایندگان، مهم‌ترین نکته این است که وزرای محترم کابینه باید شاخصه‌های خاصی را دارا باشند. این شاخصه‌ها شامل پایبندی به مقام معظم رهبری، صداقت، دلسوزی برای مردم، تعهد به‌نظام جمهوری اسلامی، کارآمدی، تجربه و تخصص است. هر کسی که این ویژگی‌ها را داشته باشد، ما به او رأی می‌دهیم و اگر نداشته باشد، چه اصول‌گرا باشد و چه اصلاح‌طلب، رأی نخواهد گرفت.

     سبزی ادامه داد: من فکر می‌کنم که از افرادی که معرفی شده‌اند، حدود پنجاه‌درصد آنها این شاخصه‌ها را دارند. برخی از آنها این ویژگی‌ها را به طور کامل ندارند و برخی دیگر دارای این خصوصیات هستند و قوی عمل می‌کنند. به نظر من، این هفته و هفته آینده این افراد در مجلس به چالش کشیده خواهند شد و برخی از وزرا ممکن است نتوانند رأی اعتماد بگیرند. مثلاً در مورد وزیر پیشنهادی کار، ایشان جزو نمایندگان مجلس ششم بوده که علیه رهبری موضع‌گیری کرده و ما به او رأی نخواهیم داد.

     وی همچنین افزود: در مورد برخی دیگر از وزرا نیز نظرات متفاوتی وجود دارد. البته من نمی‌توانم به طور دقیق بگویم که چه کسی رأی خواهد آورد، ولی چند نفر از این وزرا به‌احتمال زیاد رأی اعتماد نخواهند گرفت. ما در کمیسیون‌های مختلف تخصصی نقاط قوت و ضعف این افراد را بررسی خواهیم کرد و هدف ما این است که افراد قوی و کارآمدی به کابینه راه پیدا کنند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

     سبزی در ادامه به مسائل مربوط به کارگران اشاره کرد و گفت: در بحث کار و کارگری، مسائل سیاسی نباید دخالت کنند. باید فردی به‌عنوان وزیر انتخاب شود که بتواند مشکلات کارگران را که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، حل کند. با حقوق فعلی که کارگران دریافت می‌کنند و بی‌عدالتی‌هایی که در برخی مواقع وجود دارد، بسیاری از آنها با سختی زندگی می‌کنند. کسی باید وزیر شود که بتواند با شجاعت و ریسک‌پذیری این مشکلات را حل کند، نه اینکه مثل وزرای قبلی از قشر سرمایه‌دار حمایت کند. این باعث نارضایتی مردم خواهد شد.

     نماینده مردم زرندیه و ساوه در پایان تأکید کرد که مجلس بادقت به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی خواهد پرداخت و امیدوار است افرادی قوی و کارآمد به کابینه راه یابند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17819

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس