×
محسن بیگلری:

رئیس جمهور از افراد کرد اهل سنت در هیات دولت استفاده کند

نماینده مردم سقر و بانه در مجلس گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم در هیات دولت از افراد کرد اهل سنت استفاده کنید تا امید مردم کردستان و مناطق کردنشین و سنی نشین تبدیل به نا امیدی نشود چرا که انتظار آنها از شما عین انتظار از فرزند کردستان است.

  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۳
  • ایکانا
  • ۰
  • رئیس جمهور از افراد کرد اهل سنت در هیات دولت استفاده کند

    به گزارش صبح مجلس؛ محسن بیگلری در نشست علنی امروز ( یکشنبه ۲۱ مرداد ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت شهید اسماعیل هنیه به مسلمین و آزادی خواهان جهان و تبریک روز خبرنگارخطاب به رئیس جمهور گفت: ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت روز افزون، لازم میدانم خدمتتان عرض کنم که هموطنان کرد و اهل سنت با هزاران امید و آرزو به شما رای دادند. تنها در حوزه انتخابیه بنده بالای ۸۰ درصد به شما رای دادند. اما امروز که نوبت پاسخگویی شما به آن اعتماد بود در لیست کابینه اعلامی متاسقانه نه از سهم کرد خبری بود و نه ازسهم اهل سنت!

    این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: انتظار داریم ضمن تشکیل فوری دولت و معرفی معاونان باقی مانده از افراد کرد اهل سنت در سمت معاون رئیس جمهور، معاون وزا و استاندار که خودتان قول دادین استفاده نمایید تا امید مردم کردستان و مناطق کردنشین و سنی نشین تبدیل به نا امیدی نشود چرا که انتظار آنها از شما عین انتظار از فرزند کردستان است.

    وی خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان؛ خودتان چند دوره در مجلس حضور داشته و با مشکلات معیشتی مردم آشنا هستید، امیدوارم با تقویت تیم اقتصادی دولت و تک نرخی کردن ارز و افزایش یارانه به ویژه اقشار ضعیف جامعه و ایجاد رویکرد نوین بانکداری اسلامی و تسهیل وام ازدواج و اشتغال و توجه ویژه به تولید جهت اشتغال جوانان و نیز کمک به مسکن ملی و توجه به مرزها به عنوان فرصت نه تهدید، امید و نشاط را به جامعه بازگردانید.

    وی در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: خبر دارید بخشنامه سلیقه‌ای وزارتخانه متبوع شما، مبنی بر جلوگیری ازبازنشستگی افرادی که سابقه خدماتشان تمام شده موجب نارضایتی شدید فرهنگیان کشور شده است؟ آیا میدانید مشابه این بخشنامه در هیچ وزارتخانه ای صادر نشده و لازم است  سریعا نسبت به لغو آن اقدام نمایید تا خاطره بدی از خودتان در چند روز باقی مانده دولت در میان فرهنگیان به جای نگذارید. چرا که برای نیروی‌های انسانی و بهبود تجهیزات و غیره هم کاری نکردید و چون دولت سیزدهم تمام شده از بیان آن صرفه نظر می‌کنم.

    این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر نیرو اظهار کرد: مردم کردستان به ویژه روستائیان هم از لحاظ برق و هم از لحاظ آب شرب با مشکل جدی رو برو هستند. برق اکثر روستاها هر شب چند ساعت قطع می‌شود. بسیاری از روستاها در روز حدود یک ساعت آب شرب دارند لذا لازم است هرچه سریع تر نسبت به حل این مشکل اقدام کنید چرا که وزیر جهاد کشاورزی هم پول  گندم کاران را نمی‌دهد. شماهم برق کشاورزان و مرغداران را روزی ۶ ساعت قطع می‌کنید؟ با این شرایط انتظار جهش تولید دارید؟ انتظار دارید کشاورزان شبانه روز گندم کاشته و پولشان را این گونه به آنها بدهید ؟

    نمایند مردم سقز و بانه در مجلس  خطاب به وزیر کشور، تصریح کرد: برای چندیم بار تکرار می‌کنم اینجانب با تمام نهادها مربوط به مرز در مورد بازگشایی بازارچه های مرزی سقز و بانه جلسه گذاشته‌ام و همه موافق بازگشایی هستند بنابراین با توجه به ظرفیتی که در این مناطق وجود دارد و تجربیاتی که شما دارید انتظار داشتیم بسیار زود تر همانگونه که شهید رئیسی قول داده بودند مرزها را باز کنید، اما انتظار دارم در این دو سه هفته باقی مانده دولت نسبت به بازگشایی بازاچه های مرزی حوزه انتهابیه بنده اقدام نمایید.

    این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر نفت عنوان کرد: آیا از صف طویل در پمپ بزین‌ها کرستان خبر دارید؟ چرا چاره‌ای نمی‌اندیشید؟ آیا مردم بیکارهستند که روزانه چند ساعت در صف بنزین بیاستند و در آخر تنها ۳۰ لیتر بنزین دریافت کنند؟ اگر خبر دارید در چند روز باقی مانده دولت اقدام جدی به عمل بیاورید. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17818

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس