×
رحمدل بامری:

رئیس جمهور اولین سفر خود را برای بازدید میدانی از مشکلات سیستان و بلوچستان قرار دهد

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس ضمن تشریح بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه‌اش از رئیس جمهور خواست تا اولین سفر خود را برای بازدید میدانی از مشکلات سیستان و بلوچستان قرار دهد.

  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
  • ایکانا
  • ۰
  • رئیس جمهور اولین سفر خود را برای بازدید میدانی از مشکلات سیستان و بلوچستان قرار دهد

    به گزارش صبح مجلس؛ رحمدل بامری در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار و پیروزی ورزشکاران در المپیک پاریس به خصوص آنجا که بوسه بر پرچم مقدس جمهوری اسلامی زدند، جنایات رژیم صهیونیستی غاصب را نیز به شدت محکوم کرد.

    نماینده مردم ایرانشهر، دلگان ، سرباز و  فنوج در مجلس در گلایه از رئیس جمهور ادامه داد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فقط در دولت شهید آیت‌الله رئیسی یک وزیر از استان سیستان و بلوچستان در کابینه وجود داشت و انتظار می‌رفت که دراین دولت حداقل ۲ یا ۳ وزیر از این منطقه انتخاب شود اما دریغا که همان یک نفر هم حذف شد.

    وی تصریح کرد: ایرانشهر به فرموده حضرت آقا مرکز فرهنگی و جغرافیایی بلوچستان است اما فاقد دانشگاه فرهنگیان است بنابراین انتظار می‌رود که خود دانشگاه فرهنگیان به طور مستقل در آن ایجاد شود چرا که ۱۰ شهرستان را پوشش خواهد داد.

    بامری تأکید کرد: طرح مهرآفرین برای معلمان عزیز در سال۸۹ آغاز شده است و آنها استخدام شدند اما ردیف استخدامی و کد پرسنلی ندارند که این واقعا جای سوال است. همچنین در حوزه آموزش و پرورش برای حق‌التدریسی‌ها و شرکت‌ها و خرید نیروی خدمات همیشه گفته‌ایم اما اتفاقی نیفتاد.

    وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به عنوان یک دانشگاه مادر با کمبود شدید پزشک و متخصص و فوق تخصص مواجه است ضمن اینکه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی تعطیل مطلق شده و این در حالی است که قرار بود سه ساله افتتاح شود اما بعد از گذشت ۵ ماه تنها ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. از سوی دیگر مراکز بهداشتی این منطقه فاقد پزشک عمومی هستند بنابراین انتظار می‌رود استخدام و یک ردیف ویژه برای دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویانمان در سیستان و بلوچستان به خصوص ایرانشهر بزرگ ایجاد شود.

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: بلیت هواپیما ۵- ۷ و ۸ میلیون است، چه کسی می‌تواند این مبالغ را پرداخت کند آن هم در شرایطی که از خطوط ریلی محروم هستیم و جاده‌های ترانزیتی نیز مشکلات خاص خود را دارد در این شرایط بلیت هواپیما همچنان گران شده است و حتی بیماران صعب‌العلاج هم نمی‌توانند به مرکز کشور مراجعه کنند.

    بامری در پایان از رئیس جمهور خواست بعد از تشکیل دولت مطابق با شاخص‌هایی که مقام عظمای ولایت فرمودند و مجلس نیز به اعضای کابینه رأی دهد، اولین سفر خود را با هیأت دولت به سیستان و بلوچستان داشته باشد تا مشکلات این منطقه را بررسی کند، همچنین از ریاست محترم مجلس و هیأت رئیسه نیز دعوت به عمل آورد تا در اولین فرصت به سیستان و بلوچستان به خصوص ایرانشهر سفر کنند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17812

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس