×
سمیه رفیعی:

شناسنامه‌دار شدن کانون‌های گرد و غبار نقش مهمی در کنترل آن خواهد داشت

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس با تاکید بر اینکه شناسنامه‌دار شدن کانون‌های گرد و غبار می‌تواند کمک بزرگی در مدیریت آنها باشد،گفت: این اقدام تمام مسیر کنترل و مدیریت آنها نخواهد بود؛ این شناسنامه‌دار شدن گام مهمی در کنترل آنهاست.

  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
  • ایکانا
  • ۰
  • شناسنامه‌دار شدن کانون‌های گرد و غبار نقش مهمی در کنترل آن خواهد داشت

    به گزارش صبح مجلس؛ سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در خصوص شناسنامه‌دار شدن گردوغبارهای کشور، گفت: اگر کانون‌های گرد و غبار شناسنامه‌دار شوند به راحتی می‌توان به اطلاعاتی همچون نوع و محل خیزش آنها دسترسی پیدا کرد؛ قطعا این امر نقش مهمی در کنترل آنها خواهد داشت.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شناسنامه‌دار شدن کانون‌های گرد و غبار می‌تواند کمک بزرگی در مدیریت آنها باشد، افزود: این اقدام تمام مسیر کنترل و مدیریت آنها نخواهد بود؛ این شناسنامه‌دار شدن گام مهمی در کنترل آنهاست.

    وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه ردیفی در خصوص کنترل گرد و غبارهای داخلی و خارجی آورده شده، یادآور شد: در برنامه هفتم کنترل و کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های بحرانی فرسایش بادی به عنوان یک هدف بزرگ تاکید شده است، از وزارت کشور در دولت چهاردهم انتظار می‌رود با تعیین سطوح مناطق بیابانی و نقش و مشارکت دهیاران نسبت به کنترل و رفع این معضل اقدام کنند.

    رضا شهبازی مدیرکل مخاطرات زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ضمن اشاره به کانون‌های بحرانی گرد و غبار در کشور گفت: ۵۰ درصد کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی را شناسنامه‌دار کردیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17647

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس