×
 نادر قلی ابراهیمی:

دولت در تامین منابع خرید تضمینی ناموفق بوده است

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: کشاورزان اقدام به کشت کرده‌اند اما سیستم دولتی نتوانسته است منابع را تامین و مطالبات را پرداخت کند.

  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
  • ایکانا
  • ۰
  • دولت در تامین منابع خرید تضمینی ناموفق بوده است

    به گزارش صبح مجلس؛ نادر قلی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: بر اساس مصوبات انجام شده برخی از محصولات کشاورزی مشمول خرید تضمینی هستند.

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی نهایتا تا شهریورماه اعلام شود و کشاورز بر اساس نرخ اعلامی اقدام به کشت کند و منابع خرید تضمینی در بودجه پیش بینی گردد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال های گذشته منابع خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم به وضوح مشخص نمی‌شد اما در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ منابع لازم برای خرید تضمینی مشخص شده است تا از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها تامین منابع شود.

    وی با تاکید بر اینکه باید مطالبات گندمکاران بر اساس قانون ۴۸ ساعت پس از خرید پرداخت شود، افزود: کشاورزان خوشبختانه اقدام به کشت کرده اند و باتوجه به میزان بارش‌ها رقم تولید افزایش پیدا کرد و پیش بینی مندرج در قانون کمتر از میزان تولید فعلی گندم است.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم خریداری شده و حدود ۹۴ هزار میلیارد تومان تامین منابع شده است و پرداخت مطالبات به تاخیر افتاده است.

    ابراهیمی با اشاره به اینکه کشاورزان تمامی نهاده‌های مورد نیاز تولید خود را نقدی خریداری می‌کند و به همین دلیل نمی‌تواند تاخیر در پرداخت پول محصول خود را تحمل کند، افزود: کشاورزان اقدام به کشت کرده اند اما سیستم دولت نتوانسته است منابع را تامین و مطالبات را پرداخت کند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17623

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس