×
غلامحسین زارعی:

مسئولان نباید کولبران و ملوانان بوشهری را قاچاقچی خطاب کنند

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس، با بیان اینکه رئیس جمهور باید فردی را برای اداره ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب کند که تفاوت ملوان و کولبر با قاچاقچی را بداند از تاخیر در اجرای قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان انتقاد کرد.

  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
  • ایکانا
  • ۰
  • مسئولان نباید کولبران و ملوانان بوشهری را قاچاقچی خطاب کنند

    به گزارش صبح مجلس؛ غلامحسین زارعی در انتقاد به تاخیر در اجرای قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان برای حمایت از این اقشار، گفت: متاسفانه تاکنون آئین‌نامه اجرایی این قانون که سال گذشته در صحن مجلس به تصویب رسید، نیامده و اجرا نشده است ضمن اینکه معتقدیم این قانون نیاز به اصلاح نیز دارد.

    نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با ابراز تاسف از نگاه دولت‌های قبل به مشاغل ملوانی و کولبری، تصریح کرد: رئیس جمهور باید فردی را برای اداره ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتخاب کند که مدیر، مدبر و کاردان بوده و حداقل یک بار مرز را دیده باشد و بر این حوزه اشراف داشته باشد و تفاوت میان ملوان، کولبر و قاچاقچی را تشخیص دهد.

    وی تاکید کرد: افرادی که در مرزها سکونت دارند راهی جز ملوانی و کولبری ندارند چراکه شغل دیگری در این مناطق وجود ندارد و ناچار هستند برای تامین معیشت خانواده‌هایشان به این گونه مشاغل روی آورند.

    این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، با اشاره به نگاه رییس دولت چهاردهم به مشاغل کولبری و ملوانی، یادآور شد: به دنبال تذکری که در این رابطه در صحن داده بودم رییس جمهور نشستی با نمایندگان مناطق مرزی برگزار کرد و در آن مرزنشینی، ملوانی و کولبری را ظرفیتی مطلوب برای دور زدن تحریم‌ها عنوان کرد بنابراین انتظار می‌رود دولت چهاردهم از آنها به طور جدی حمایت کند./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17609

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس