×
رحیم زارع:

سازمان برنامه و بودجه در دوران جدید فعالیت خود از اعمال سلیقه افراد در تخصیص منابع به مناطق محروم جلوگیری کند

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برخی از نکات مدیریتی درباره دوره جدید فعالیت سازمان برنامه و بودجه را تشریح کرد.

  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
  • ایکانا
  • ۰
  • سازمان برنامه و بودجه در دوران جدید فعالیت خود از اعمال سلیقه افراد در تخصیص منابع به مناطق محروم جلوگیری کند

    به گزارش صبح مجلس؛ رحیم زارع با اشاره به آغاز دوره جدیدی از فعالیت سازمان برنامه و بودجه و انتظارات مدیریتی از ریاست این سازمان، گفت: سازمان برنامه و بودجه در دوره جدید فعالیت خود باید اصلاح ساختار بودجه را در اولویت کاری خود قرار دهد.

    بودجه بر مبنای عملکرد؛ اولویت نخست

    نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه از جمله انتظارات مقام معظم رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی است، افزود: قوانینی که در این بخش وجود دارد، نیازمند اصلاح است و باید این مسئله مد نظر مسئولین این سازمان قرار گیرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت اصلاح ساختار بودجه، بودجه ریزی بر مبنای عملکرد واقعی رقم خواهد خورد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در بیان سایر انتظارات از سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: به موجب تلاش‌های مجلس، منابع مناسبی برای بودجه‌های عمرانی و پروژه‌ها تعریف می‌شود اما متاسفانه این منابع در طرح‌هایی که در مناطق محروم قرار دارد، هزینه نمی‌شود و ما با تخصیص‌های صفر درصد مواجه هستیم و متاسفانه در این بخش اعمال سلیقه افراد دخیل بوده است.

    زارع تصریح کرد: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که مسئولین این سازمان نباید تخصیص‌های سفر رئیس جمهور را از جمله تخصیص‌های بودجه ای قلمداد کنند تا در صورت انجام سفرهای رئیس جمهور و تمرکز بر طرح بهره برداری شده، منابع لازم مد نظر قرار گرفته و تخصیص منابع به سایر پروژه‌ها مشمول تامین منابع نشود .

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوران جدید فعالیت سازمان برنامه بودجه باید از بی‌نظمی در تخصیص منابع جلوگیری کرد، ادامه داد: این سازمان باید بر مبنای ساختاری که در قالب بودجه به مجلس پیشنهاد داده و مجلس آن را به تصویب رسانده، مسیر خود را طی کند و تخصیص خود را بر مبنای مصوبات مجلس قرار دهد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر تقریباً تخصیص منابع به مناطق محروم به شکل مطلوبی رقم نخورده و متاسفانه حقشان ضایع می‌شود. بنابراین رئیس سازمان برنامه بودجه که دوران جدید فعالیت خود را آغاز کرده باید به این گونه مسائل توجه جدی داشته باشد.

    وی تاکید کرد: حتما تخصیص منابع برای ایجاد یک جاده در مناطق محروم می‌تواند باعث رونق آن منطقه شده و از بی‌عدالتی‌های بودجه‌ای جلوگیری کند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انتخاب پورمحمدی برای تصدی بر ریاست سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که آقای پور محمدی فردی متعهد و متخصص بوده و از منظر بنده می‌تواند بهترین گزینه برای ریاست این سازمان باشد، از این رو از رئیس جمهور برای انتخاب پورمحمدی جهت ریاست بر سازمان برنامه وبودجه قدردانی می‌کنیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17601

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس