×

شفافیت و دموکراسی در انتخاب وزرای دولت

محمدجواد ظریف، معاون راهبردی رئیس‌جمهور، از تجربه جدید شفافیت و دموکراسی در فرآیند پیچیده و دشوار انتخاب وزرا خبر داد. وی در جلسه شورای راهبری با حضور نخبگان و فعالان جامعه مدنی، به بررسی گزارش‌های متعدد پرداخته و بر اهمیت نوآوری و سپردن مسئولیت به جوانان تأکید کرد. اسامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم قرار است روز یکشنبه به مجلس ارائه شود.

  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
  • تسنیم
  • ۰
  • شفافیت و دموکراسی در انتخاب وزرای دولت

    به گزارش صبح مجلس؛ محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به فرآیند انتخاب وزرای پیشنهادی نوشت: پنجشنبه (۱۸ مرداد) روز سنگین و پرچالشی بود. در دیدارهای جداگانه از هشت صبح تا ۱۱ شب، مدیران ستاد تهران و اعضای کمیته‌های بهداشت، نفت و سیاست خارجی، با صمیمیت و صراحت، دیدگاه‌ها و انتظارات خود را بیان کردند.

    وی در ادامه مطلب خود با ذکر این نکته که “در جلسه ۲۰۰ دقیقه‌ای شورای راهبری، گزارش این دیدارها و نیز گفت‌وگو با اعضای کمیته‌های محیط زیست، زنان، رفاه، جوانان، اطلاعات و دیگر نخبگان و فعالان جامعه مدنی را ارائه کردم” خاطرنشان کرده است: اعضای شورای راهبری همچنین گزارش رئیس دفتر رئیس جمهور را از مصاحبه‌های پزشکیان بزرگوار با برخی نامزدها (که به معنی قطعی بودن هیچیک از آنان نیست و بعضاً برای یک مسئولیت با چند نفر مصاحبه شده است) و آخرین وضعیت گزینه‌های عضویت در هیئت دولت را شنیدند و دیدگاه‌های خود را برای انتقال به ریاست جمهوری به ایشان بیان کردند. ‌

    ظریف ادامه می‌دهد: همچنین نگرانی‌ها نسبت به برخی شایعات توسط اعضای شورای راهبری بیان شد. ‌لازم است از توجه و حساسیت مردم عزیز نسبت به روند و نتایج تعیین اعضای هیئت دولت قدردانی کنم. این یک تجربه جدید شفافیت و دموکراسی در مسیر پیچیده و دشوار انتخاب وزراست.

    معاون راهبردی رئیس‌جمهور در پایان مطلب خود تاکید کرده است:  بی‌گمان هر تجربه جدیدی با ایرادها و چالش‌های فراوانی روبرو است که مهمترین آن مقاومت در برابر تغییر و باور نداشتن به نوآوری و سپردن کار به جوانان است. ‌خوشبختانه رئیس جمهور محترم با شجاعت و باور به تغییر، نوآوری و جوانان، گام نخست را در این مسیر دشوار و پرفراز و نشیب برداشته‌اند که شایسته قدردانی و سپاس است.

    به گزارش صبح مجلس، به گفته شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، اسامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم قرار است روز یکشنبه تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شود./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17590

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس