×
ولی‌الله بیاتی:

طرح سازماندهی اتباع خارجی در اولویت مجلس است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: طرح سازماندهی اتباع خارجی و اصلاح انتخابات شوراها در اولویت است.

  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
  • فارس
  • ۰
  • طرح سازماندهی اتباع خارجی در اولویت مجلس است

    به گزارش صبح مجلس؛ ولی‌الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جلسه امروز شانزدهم مردادماه این کمیسیون، گفت:امروز در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر کمیسیون سیاست داخلی و شوراها جلسه داشت.

    طرح اصلاح انتخابات شوراها
    وی افزود: در نوبت بعدازظهر در خصوص قانون اصلاح انتخابات شوراها بحث شد. این طرح که حدوداً ۴۰ ماده است در اولویت قرار دارد.
    سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شایعه‌ای که به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که شوراها هفت ساله می‌شود کاملاً اشتباه است. دوره شوراها چهار ساله است. دوره بعد سه ساله خواهد بود که با انتخابات دوره ریاست‌جمهوری هم‌زمان شود.
    بیاتی گفت: نکاتی که امروز مطرح شد یکی در مورد آمار بود که تصمیم بر آن شد تا بر اساس آمار مرکز بهداشت تصمیم‌گیری کنند. تأیید ثبت احوال در خصوص دعوت اعضای علی‌البدل بود که در روستا بر عهده بخشداری‌ها و در شهرها به عهده فرمانداری قرار دادیم. همچنین در مورد استعفای اعضای علی‌البدل برای انتخابات مجلس بحث شد که نیاز به استعفا نداشته باشند.

    طرح سازماندهی اتباع خارجی
    وی اظهار داشت: در جلسه صبح در رابطه با طرح سازماندهی اتباع خارجی بحث شد. این طرح در مجلس قبلی به تصویب رسیده است و ارجاع شد به هیئت‌رئیسه اما به صحن نیامد.

    سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح در رابطه با مسائل اقامت اتباع خارجی است. اتباع را ساماندهی می‌کند. طبق این طرح شناسایی کامل در مورد تمام کسانی که وارد کشور می‌شوند از چشم‌ها صورت می‌گیرد. همچنین به محض ورود صدور کارت برای آن‌ها رقم می‌خورد. تمام تردد‌ها و مشاغل اتباع در این کارت به ثبت می‌رسد.

    بیاتی در خاتمه گفت: از یک تا هفت سال برای اقامت اتباع را پیش‌بینی کردیم. پس از هفت سال اقامت می‌توانند خدمات ویژه‌ای دریافت کنند. ۴ ماده قانون سازماندهی اتباع خارجی تصویب شد. تصویب بقیه مواد را نیز در اولویت داریم. کارشناسان وزارت کشور در جلسات کمیسیون پیرامون اتباع حضور دارند.پایان پیام/

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17514

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس