×
محمد کعب‌ عمیر:

امیدوارم دولت چهاردهم نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته باشند

به عنوان عضو کمیسیون انرژی، با انتخاب افرادی که در دولت‌های گذشته مانند دولت آقای روحانی یا خاتمی فعالیت داشته‌اند، مخالف هستم. باید کسی را انتخاب کنیم که شاخصه‌های کارآمدی و سایر معیارهای مورد نظر مقام معظم رهبری را داشته باشد. امیدوارم آقای پزشکیان و دولت چهاردهم نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته باشند تا بتوانیم مشکلات این استان را حل کنیم.

  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
  • ۰
  • امیدوارم دولت چهاردهم نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته باشند

     به گزارش صبح مجلس؛ محمد کعب عمیر، نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار صبح مجلس ضمن تأکید بر اهمیت انتخاب وزیری از بدنه نفت برای وزارت نفت گفت: بودجه کشور امروز عمدتاً مبتنی بر نفت است و نیاز به وزیری داریم که از بدنه نفت باشد و ناترازی‌های حوزه انرژی را درک کند. اگر وزیری بیاید که از حوزه نفت اطلاعات نداشته باشد، نمی‌تواند مشکلات را حل کند.

     کعب عمیر با انتخاب افرادی از دولت‌های گذشته به‌عنوان وزیر نفت مخالف است و افزود: “به‌عنوان عضو کمیسیون انرژی، با انتخاب افرادی که در دولت‌های گذشته مانند دولت آقای روحانی یا خاتمی فعالیت داشته‌اند، مخالف هستم. باید کسی را انتخاب کنیم که شاخصه‌های کارآمدی و سایر معیارهای موردنظر مقام معظم رهبری را داشته باشد.

     وی در مورد عملکرد دولت آقای رئیسی در حوزه زیرساخت‌ها اظهار داشت: در دولت آقای رئیسی، کارهای بسیار خوبی در زمینه برق، آب، و جاده‌های مواصلاتی انجام شده است. ظرفیت‌های بالقوه زیادی در شهرستان‌های ما وجود دارد که باید به بالفعل تبدیل شوند. ما مرز مشترکی با کشور عراق به طول ۹ کیلومتر داریم و برای ایجاد بازارچه مرزی مکاتباتی با وزارتخانه‌ها و شهید رئیسی انجام داده‌ایم که ایشان هم دستورات ویژه‌ای داده‌اند.

     نماینده مجلس در خصوص منطقه ویژه اقتصادی گفت: مصوبه هیئت وزیران را در سال ۱۳۸۹ داشتیم و با رایزنی‌ها و مکاتبات توانستیم دستگاه متولی را تغییر دهیم تا توانایی مالی لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها را داشته باشد. همچنین، جانمایی منطقه را به دلیل مخالفت نیشکر خوزستان تغییر دادیم و به منطقه فتح‌المبین انتقال دادیم.

     کعب عمیر به طرح پیشنهادی خود برای انتقال آب بین‌حوزه‌ای از مخزن سد دز به مخزن سد کرخه اشاره کرد و گفت: “وقتی سد دز پر می‌شود، نباید آب را به‌صورت بی‌مورد رهاسازی کنیم. می‌توانیم این آب را به مخزن سد کرخه منتقل کنیم تا مشکلات کشاورزی و امنیت غذایی شهرستان‌های شوش، کرخه، الهایی، شهرستان اهواز، حمیدیه و دشت آزادگان تا حور العظیم حل شود.

     وی در پایان افرود: امیدوارم آقای پزشکیان و دولت چهاردهم نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان داشته باشند تا بتوانیم مشکلات این استان را حل کنیم.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17486

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس