×
عبدالجلال ایری:

انتقاد از گرانی بلیط هواپیما/ ضرورت تدوام روند واردات هواپیما در دولت چهاردهم

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش قیمت بلیط هواپیما بیش از افزایش حقوق کارکنان و کارگران بوده و این امر موجب شده سفر هوایی به امری لوکس تبدیل شده و تنها افراد متمول و ثروتمند جامعه از آن بهره مند شوند که امیدوارم دولت چهاردهم با تدبیری این امر را مدیریت کرده و اجازه رشد افسارگسیخته بلیط ها را ندهد.

  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
  • ایکانا
  • ۰
  • انتقاد از گرانی بلیط هواپیما/ ضرورت تدوام روند واردات هواپیما در دولت چهاردهم

    به گزارش صبح مجلس؛ عبدالجلال ایری در رابطه با عملکرد وزارت راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان هوایی و کنترل و ساماندهی بلیط ها، گفت: دولت سیزدهم در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقلی گام هایی را برداشت هرچند که متناسب با کمبودها و نیازهای موجود نبود که دولت آینده باید اقدامات مثبت را ادامه داده و نسبت به رفع مشکلات موجود و اصلاح رویه های نادرست اهتمام ورزد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه امروز در کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم، اما تعداد این هواپیماها ۳۳۰ فروند بوده که کمتر از ۲۰۰ فروند هواپیما فعال و سرخط است، عنوان کرد: روند واردات و اورهال هواپیماهای موجود از سال ۱۴۰۰ سرعت گرفته که یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم به شمار می رود. این در حالی است که طبق آخرین گزارش های اعلامی در حوزه ناوگان حمل و نقل هوایی در دولت سیزدهم حدود ۱۰۰ بالگرد و هواپیما وارد شد که باید روند واردات دائمی و در طول دولت‌های آینده با سرعت بیشتری ادامه یابد.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: اما باوجود افزایش تعداد هواپیما و افزایش تعداد صندلی های پروازها باز هم در زمان های پیک سفرها با کمبود بلیط و افزایش قیمت ها مواجه می‌شویم. جدا از انتقاداتی که به نوع هواپیماها وارداتی داریم که عموما با سن‌های بالا و دست دوم هستند، نا به سامانی در بازار خرید و فروش بلیط‌ها نشان دهنده کمبودهای فراوان و همچنین عدم ساز و کار مناسب برای تعیین نرخ بلیط و نبود نظارت دقیق است.

    این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در دولت سیزدهم افزایش قیمت بلیط هواپیما بیش از افزایش حقوق کارکنان و کارگران و ثابت بگیران بوده و این امر موجب شده سفرهوایی به امری لوکس تبدیل شده و تنها افراد متمول و ثروتمند جامعه از آن بهره مند شوند که امیدوارم دولت چهاردهم با تدبیری این امر را مدیریت کرده و اجازه رشد افسارگسیخته بلیط ها را ندهد ازسوی دیگر کیفیت خدمات ایرلاین‌ها باید با نرخ بلیط همخوانی داشته باشد و اگر ایرلاینی از خدمات یارانه ای دولت بهره مند می‌شوند باید در نرخ‌گذاری هم به تصمیم های دولتی پایبند باشند. این تعادل حتما باید در دولت آینده با رعایت رقابت عادلانه برقرار شود.

    ایری خاطرنشان کرد: کاهش سانحه های هوایی  نیز از جمله اقداماتی مثبت مدیریت سازمان هوایی کشور بوده که باید مورد تقدیر قرار گرفته و این مسیر ادامه پیدا کند. در این دوره چالش هایی برای واردات و ترخیص قطعات هواپیماها وجود داشته که امیدواریم با توجه به کمبودهایی که در ناوگان حمل و نقلی داریم این امر باید تسهیل شده و هواپیمایی به دلیل نبود قطعه زمین گیر نشود./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17438

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس