×
علیرضا عباسی:

باید مطالبات کشاورزان گندمکار بدون تاخیر و هرچه سریع‌تر پرداخت شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم طی روزهای اخیر دولت تصمیم بگیرد تا طلب کشاورزان گندمکاران پرداخت شود، تصریح کرد: باید مطالبات کشاورزان گندمکار بدون تاخیر و هرچه سریع‌تر پرداخت شود تا شاهد افزایش تولید در سال آینده باشیم.

  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
  • ایکانا
  • ۰
  • باید مطالبات کشاورزان گندمکار بدون تاخیر و هرچه سریع‌تر پرداخت شود

    به گزارش صبح مجلس؛ علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد دولت در پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: با اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی اتفاق خوبی را برای کشاورزان رقم زدیم، قیمت گندم هرساله در تابستان و انتهای تیرماه باید تعیین شود و یکی از آن شرایط تورم سالانه، نرخ جهانی محصول و جلوگیری از قاچاق مستقیم است.

    نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از اعلام نرخ خرید تضمینی؛ گندم توسط دولت خریداری می‌شود و مطالبات گندمکاران بر اساس قانون باید طی ۴۸ ساعت پرداخت شود، افزود: در بودجه سنواتی پرداخت مطالبات گندمکاران یکی از موضوعاتی بود که هرساله مورد توجه قرار می‌گرفت و این موضوع در قانون بودجه سال جاری بیشتر مدنظر قرار گرفته شد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت مکلف است تمام گندم تولیدی کشاورزان را به منظور مصرف در خبازی‌ها و صنف و صنعت خریداری کند، ادامه داد: اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث شد سال گذشته ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری شود و پیش بینی می‌شود این میپزان در سال جاری به حدود ۱۱ میلیون ۵۰۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

    وی با بیان اینکه اقدام مجلس یازدهم برای اصلاح قانون و همراهی دولت باعث شد کشور را به خودکفایی رساند، گفت: اگر قصد داشته باشیم پایداری در خودکفایی گندم صورت بگیرد باید الزامات آن را نیز مورد توجه قرار دهیم. از الزامات تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی گندم و دیگری پرداخت مطالبات است.

    عباسی با اشاره به اینکه دولت باید به کشاورزان برای کشت و تولید گندم انگیزه دهد، ادامه داد: تا امروز حدود ۱۰ میلیون تن گندم به دولت تحویل داده شده که طلب از کشاورزان از دولت حدود ۶۵ درصد باقی مانده است.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه حدود ۴۵ روز دیگر در برخی از مناطق کشور کشت گندم آغاز می‌شود و دولت باید حسن نیت خود را به کشاورزان برای کشت مجدد گندم نشان دهد، عنوان کرد: در کمیسیون کشاورزی مجلس نشست‌های متعددی را برای پیگیری مطالبات گندمکاران برگزار کرده‌ایم و در این راستا نهادهای مختلفی مکلف به کمک برای پرداخت طلب کشاورزان شده‌اند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم طی روزهای اخیر دولت تصمیم بگیرد تا طلب کشاورزان گندمکاران پرداخت شود، تصریح کرد: باید مطالبات کشاورزان گندمکار بدون تاخیر و هرچه سریع‌تر پرداخت شود تا شاهد افزایش تولید در سال آینده باشیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17427

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس