×
محمد جواد عسکری:

واردات برنج به تولید داخل آسیب وارد کرده است

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: ما به وزارت جهاد کشاورزی مأموریت دادیم با دوهزار میلیارد تومان اعتبار کار احیاء اراضی سه استان شمالی را شروع کند تا، نه تنها برنج مورد نیازمان تأمین شود بلکه در حوزه صادرات هم کار را دنبال کنیم.

  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
  • ایکانا
  • ۰
  • واردات برنج به تولید داخل آسیب وارد کرده است

    به گزارش صبح مجلس؛ محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت واردات برنج، گفت: یکی از تاکیدات کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های یازدهم و دوازدهم اجرای الگوی کشت است.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمامی سازوکارهای اجرای الگوی کشت در دولت فراهم شود، عنوان کرد: دولت باید الگوی کشت را در اولویت کاری خود قرار دهد و حمایت جدی از آن داشته باشد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان نیاز سالانه کشور به برنج سه و دو دهم میلیون تن برنج است که حدود دو و دو دهم میلیون تن آن را در داخل کشور تولید می‌کنیم و مابقی نیاز از طریق واردات تامین می‌شود، افزود: در واردات برنج تخلف وجود دارد و فساد ایجاد شده و به تولید آسیب وارد کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه به وزارت جهاد کشاورزی ماموریت داده شد تا با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی احیاء، اصلاح و زهکشی اراضی سه استان شمالی را اجرا کند، گفت: اگر رسیدگی‌های لازم به سه استان شمالی دارای شرایط مناسب برای کشت برنج صورت بگیرد، نه تنها می‌توانند برنج مورد نیاز کشور را تولید کنند بلکه امکان صادرات این محصول نیز فراهم می‌شود./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17424

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس