×
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

اهتمام به مهارت؛ اولویت اول توانمندسازی نیروی انسانی در بازار کار کشور است

علی بابای کارنامی با اشاره به معرفی خود، نایب رئیس اول و رئیس کمیسیون آموزش مجلس به عنوان سفیران مهارت در سومین جشنواره ملی مهارت، گفت: ما به عنوان سفیران مهارت باید زیرساخت‌های ارتباط موضوع مهارت نیروی کار از ابتدا تا قبل از ورود به دانشگاه با نیروهایی که مسیرشان به سمت مهارت است را فراهم کنیم، زیرا مهارت اولویت اول توانمندسازی نیروی انسانی در بحث بازار کار است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
  • ایکانا
  • ۰
  • اهتمام به مهارت؛ اولویت اول توانمندسازی نیروی انسانی در بازار کار کشور است

    به گزارش صبح مجلس؛سومین جشنواره ملی مهارت روز دوشنبه (۸ مردادماه) با شعار مهارت، پل کارآفرینی و اشتغال پایدار، با حضور مدیران ارشد دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرکای اجتماعی و مدیران بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی، شبکه بانکی و فعالان مهارتی برگزار و حمیدرضا حاج‌بابایی نایب رئیس، علیرضا منادی، سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و علی بابایی کارنامی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عنوان سفیران مهارت انتخاب و تجلیل شدند.

    علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میان‌دورود و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با توجه به شرایطی موجود و به مناسبت هفته ملی مهارت، یک همایش ملی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین روسای کمیسیون‌های موثر مجلس در این حوزه، به‌ویژه کمیسیون اجتماعی و کمیسیون آموزش و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار کرد و خوشبختانه اتفاقات خوبی هم رقم خورد.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن برشمردن اهم برنامه‌های این همایش ملی، گفت: اختصاراً فعالیت و اقدامات دو سال آخر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه مهارت‌افزایی و موضوعات زیرمجموعه همایش ملی مهارت گزارش داده شد. همچنین قوانینی که در مجلس به تصویب رسیده، به‌ویژه قوانین موثری که در برنامه هفتم توسعه در این حوزه مصوب شده، اشاره و تشریح شدند.

     بابایی کارنامی تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای و قانون حمایت از درآمد پایدار این سازمان را از جمله این مصوبات مهم مجلس خواند و گفت: به موجب آن قرار شد سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای از طریق آموزش در موضوعات مرتبط و صحیح و بهره‌وری ساختار ۲.۴ صدم بحث بهره‌وری، در رشد اقتصادی نقش‌آفرین باشد.

    وی با اشاره به معرفی خود و دو نماینده دیگر از مجلس به عنوان سفیران مهارت در این همایش ملی، ادامه داد: در این همایش هم ما توصیه‌هایی داشتیم، هم دیگر دوستان گزارشاتی و هم آموزشگاه‌های آزاد مشکلاتی داشتند، که همه مختصراً بیان و ارائه شد. درخصوص  بخش خصوصی و نقش آفرینی‌هایی که همه ارکان باید داشته باشند، تبادل نظر، هم‌اندیشی و هم‌افزایی صورت گرفت و قرار شد ما به عنوان سفیران مهارت و کسانی که باید در این عرصه خادمی کنیم، زیرساخت‌های ارتباط موضوع مهارت نیروی کار از ابتدا تا قبل از ورود به دانشگاه با نیروهایی که مسیرشان به سمت مهارت است را فراهم کنیم، تا بحث بازار کار و توانمندسازی نیروی انسانی در عرصه‌های مختلف بهینه و این ساختارها طراحی شود.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه سیاست مهارت نیروی کار دستور برنامه توسعه هفتم است و با تغییر دولت‌ها خللی در اجرای آن ایجاد نمی‌شود؛ افزود: هر دولتی که سر کار باشدباید قوانینی که در مجلس تصویب شده را اجرایی کند؛ خوشبختانه از این جهت که خود آقای پزشکیان در همین مجلس حضور داشته و در تصویب همین قوانینی که ما ادعا می‌کنیم بهترین قوانین است، نقش‌آفرینی کردند؛ مقید خواهند بود این قوانین را اجرایی کنند.

    بابایی کارنامی در پایان گفت: البته اگر در این مسیر و در اجرای این قوانین اصلاحاتی هم مد نظر باشد، ما در مجلس این آمادگی را داریم که در آن بخش‌ها کمک کنیم؛ اما آنچه مسلم است، این است که مهارت اولویت اول توانمندسازی نیروی انسانی در بحث بازار کار است که باید به آن اهتمام داشته باشیم./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17205

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس