×
محمدجواد عسکری:

انحصار بازار خودرو به تعدیل قیمت و ارتقاء کیفیت خودرو منجر نشد

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، گفت: ایجاد رقابت در تولید، موتور محرکی برای صنایع مختلف خواهد بود و موجب می شود کیفیت و قیمت متناسب با نیاز جامعه تنظیم شود اما در سالها اخیر عملا شاهد انحصار در بازار خودرو بودیم و با این انحصار هم مصرف کننده از کیفیت و قیمت ناراضی بوده است.

  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
  • ایکانا
  • ۰
  • انحصار بازار خودرو به تعدیل قیمت و ارتقاء کیفیت خودرو منجر نشد

    به گزارش صبح مجلس؛ محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد خودروسازان در بازار ایجاد شده برای آنها، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور در بازار انحصاری موجود برخلاف انتظارات عمل کرده و به جای افزایش بهبود کیفیت و تولیدات به‌روز روند نزولی را طی کرده است.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت کیفیت خودروهای داخلی و قیمت نامناسب آنها گلایه مردم را به همراه داشته است، ادامه داد: باید نظارت بر روی کیفیت خودروهای تولید داخل افزایش پیدا کند به نحوی که شاهد رضایت مشتریان باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه خودروسازی‌های بزرگ کشور روی کاغذ خصوصی هستند و در عمل وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدیریت آنها نقش ایفا می‌کند، عنوان کرد: می‌توان شرایط فعلی صنعت خودروسازی کشور را حاصل دخالت دولت ‌ها بدانیم و باید این حوزه به درستی و با نظارت بسیار بالا به بخش خصوصی منتقل شود.

    نماینده مردم داراب تاکید کرد: ایجاد رقابت در تولید، موتور محرکی برای صنایع مختلف خواهد بود و موجب می شود کیفیت و قیمت متناسب با نیاز جامعه تنظیم شود اما در سالها اخیر عملا شاهد انحصار در بازار خودرو بودیم و با این انحصار هم مصرف کننده از کیفیت و قیمت ناراضی بوده است و هم تولید کنندگان وارد چرخه زیان دهی شدند.

    وی با بیان اینکه حمایت بدون نظارت و سپردن بخش بزرگی از بازار به تولیدگنندگانی خاص مدل شکست خورده ای است،گفت:  باید با بهره گیری از مدل های توسعه یافته در دنیا به منظور تحول در صنایع داخلی استفاده کنیم و با شعار حمایت از تولید و کارگر مصرف کننده را رها نکنیم و همچنین وزارت صمت می توانست با اجرای به موقع قوانین واردات خودرو و ساماندهی بازار، شرایط را بر ای رفع انحصار در صنعت خودروسازی فراهم می کرد که به مدیریت بازار نیز منتهی می شود./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17178

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس