×
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده تشکیل قرارگاه پدافند شیمیایی است

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف ایجاد یکپارچگی و همگرایی میان ارکان صنعت پتروشیمی آماده تشکیل قرارگاه پدافند شیمیایی است.

  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
  • نیپنا
  • ۰
  • شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده تشکیل قرارگاه پدافند شیمیایی است

    به گزارش صبح مجلس؛ مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی چهارشنبه (۲۰ تیرماه) در نهمین همایش ملی پدافند شیمیایی با تسلیت ایام شهادت سید الشهدا و یاران با وفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی پیشران و در حال توسعه، با شتاب در حال رشد است.

    وی با بیان این که صنعت پتروشیمی همواره از سوی دشمنان مورد تحریم و تهدید قرار گرفته است گفت: توسعه این صنعت باید با در نظر گرفتن الزام ها و دستورالعمل های پدافند غیرعامل همراه باشد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان نماینده حاکمیت با نظارت دقیق و جامع اجرای قوانین و مقررات ابلاغی را از سوی طرح ها و مجتمع های پتروشیمی پایش می کند.

    شاهمیرزایی افزود: تا زمانی که ما بر آرمان ها و عقیده های خود ایمان و تاکید داشته باشیم تهدید های دشمن نیز وجود خواهد داشت و برای جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی باید همیشه از آمادگی های لازم برخوردار باشیم.

    وی با بیان این که آموزش، رعایت الزام های پدافندی و برگزاری رزمایش های تخصصی باید از سوی پتروشیمی ها مورد توجه قرار بگیرد گفت: سازمان پدافند غیرعامل اصول و الزام های صنعت را اعلام کرده است و رعایت موارد ابلاغ شده می تواند منجر به ایجاد محیطی امن برای صنعت شود.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: از سازمان پدافند غیرعامل کشور تقاضا داریم تا روند پیگیری و بررسی مجوزهای لازم برخی از طرح ها را شتاب بخشند تا عملیات اجرایی آنها زودتر آغاز شود.

    شاهمیرزایی با اشاره به این که طرح های مختلفی در هاب های ۵ گانه عسلویه، ماهشهر، انرژی بر پارسیان، مناطق کنگان سیراف و دیر و همچنین منطقه مکران در حال ساخت هستند گفت: طرح ها و مجتمع های این مناطق باید در زمینه پدافند شیمیایی آمادگی لازم را در تمام ابعاد داشته باشند و با ایمنی کامل و استاندارد سازی جامع فعالیت کنند.

    وی تصریح کرد: مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و تعامل با هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی در زمینه پدافند شیمیایی است.

    شاهمیرزایی اظهار کرد: در بحث HSE مماشات و هرگونه سهل انگاری به هیچ عنوان قابل قبول نیست و واحد های HSE در طرح ها و مجتمع ها باید پیشرو بوده و حمایت شوند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که ۸۰ مجتمع پتروشیمی در کشور با توجه به الزام های HSE در حال تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی هستند گفت: مدیران شرایط اضطراری و بحران در مناطق باید با همگرایی شرکت ها بحث اموزش مدیران و کارکنان را جدی بگیرند.

    وی ادامه داد: امروز بزرگترین کارگاه توسعه ای کشور در صنعت پتروشیمی است و از مکران گرفته تا تبریز و ارومیه صنعت در حال توسعه است و حدود ۱۳۰طرح مختلف در حال ساخت است و با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور به بهترین شکل استفاده کرد و الزام توسعه پایدار و متوازن، قوی شدن و قدرتمند بودن است و باید در تمام زمینه ها، صنعت پتروشیمی ایران تقویت شود.

    به گزارش نیپنا نهمین همایش ملی پدافند شیمیایی با حضور سردار جلالی فرمانده سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان استاندارد، مدیران وزارت نفت و مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17148

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس