×
همایون سامه یح نجف آبادی:

مشکل کمبود دارو همچنان پابرجاست

رئیس کمیته داروی کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه مشکل کمبود دارو همچنان پابرجاست و حتی در مورد داروهای ساده هم با کمبود مواجه هستیم تاکید کرد که پیگیری مشکلات حوزه دارویی باید مهمترین اولویت مجلس و دولت باشد.

  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
  • ایکانا
  • ۰
  • مشکل کمبود دارو همچنان پابرجاست

    به گزارش صبح مجلس؛ همایون سامه یح نجف آبادی پیگیری این مسئله را یکی از مهمترین اولویت های کمیسیون بهداشت و درمان دانست و گفت: در مورد دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل جدی مواجه هستیم و این مهم باید به صورت جدی در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

    وی اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده را در کاهش هزینه های حوزه سلامت موثر دانست و افزود: رئیس جمهور به طور مداوم بر اجرای قانون و پزشک خانواده تاکید داشت بنابراین کمیسیون باید پیگیری کند که اجرای این مهم در همین دولت به سرانجام برسد.

    نماینده مردم کلیمیان در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه کمیسیون باید به موضوع مهاجرت کادر درمان و خودکشی و مشکلات رزیدنت‌های پزشکی ورود جدی داشته باشد، ادامه داد: دولت و مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت باید همکاری لازم را برای رفع مشکلات کادر درمان داشته باشند.

    سامه یح نجف آبادی با یادآوری اینکه با وجود تلاش‌ها و زحمات مسئولان مربوطه معضل نبود و کمبود دارو همچنان پابرجاست، گفت: آماری از میزان کمبودهای دارویی ندارم اما با کمبود داروهای ساده هم مواجه هستیم و این مشکل تنها مربوط به وزارت بهداشت نیست بلکه دستگاه هایی مانند وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه باید همکاری کنند و نسبت به رفع مشکلات اقتصادی اقدام شود؛ انتظار داریم دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم رفع مشکلات حوزه دارو را در اولویت قرار دهند و برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند همچنین سهم خواهی وزیر جدید بهداشت و درمان در مورد بودجه حوزه سلامت قوی‌تر از وزیر بهداشت دولت قبل باشد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=17039

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس