×

آیا یک زن سکاندار وزارت کار می‌شود؟/ بینظیر جلالی از گزینه‌های جدی پزشکیان برای معرفی به مجلس

بینظیر جلالی زنی از خطه کردستان و متولد 1360 در سنندج و دانشجوی دکتری روانشناسی سلامت دانشگاه تهران که مدیرکل سابق امور فرهنگی وزارت کار بوده است. وی هم اکنون نامزد احتمالی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
  • ۰
  • آیا یک زن سکاندار وزارت کار می‌شود؟/ بینظیر جلالی از گزینه‌های جدی پزشکیان برای معرفی به مجلس

    به گزارش صبح مجلس؛ بینظیر جلالی از مدیران سابق وزارت کار هم اکنون از گزینه‌های جدی پزشکیان برای معرفی به مجلس به عنوان نخستین بانویی که بر مسند وزارت کار می‌نشیند به حساب می‌آید.

    به همین منظور به سوابق وی در طول دوران کاری نگاهی انداخته‌ایم؛
    بینظیر جلالی زنی از خطه کردستان و متولد ۱۳۶۰ در سنندج است. وی سال ۸۶ لیسانس روانشناسی عمومی خود را اخذ و بعد از آن در سال ۹۲ نیز موفق به گرفتن مدرک کارشناسی ارشد همین رشته شد. او هم اکنون دانشجوی دکتری روانشناسی سلامت پردیس دانشگاه تهران است.

    از جمله مسئولیت‌های اجتماعی وی می‌توان به مدیرکلی امور فرهنگی وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، مشاور جوان استاندار کردستان کارشناس معلولین ذهنی دفتر مراقبتی مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی کشور و… اشاره کرد.

    در زمره مسئولیت‌های اقتصادی بی‌نظیر جلالی نیز می‌توان از عضویت غیرموظف در هیات مدیره شرکت آتیه صبا، عضو موظف هیات مدیره شرکت کار و تامین سازمان تامین اجتماعی و عضویت موظف هیات مدیره در شرکت آرمان سرمایه از زیرمجموعه‌های شرکت همراه اول نام برد.

    جلالی در سال‌ ۷۸ و در ۱۸ سالگی با گرفتن مجوز تاسیس تشکل غیردولتی حوزه زنان و دختران استان کردستان لقب جوانترین فعال تشکل استان کردستان را به نام خود ثبت کرد، همچنین دبیرکلی شورای تشکل‌های غیردولتی جوانان استان کردستان که ۲۲ تشکل ذیل آن تعریف شده بود و نفر اول شدن در انتخابات پارلمان جوانان در سال ۸۲نیز از جمله سوابق تشکیلاتی وی به حساب می‌آید.

    پیشرفت پله به پله از رده کارشناسی تا مدیران ارشد وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی همراه با اخذ مدرک تخصصی و ارتقا دانش عمومی از جمله محاسنی است که موافقان وی از آن یاد می‌کنند.

    همچنین چیرگی بر مسائل و مشکلات سازمان بهزیستی و سازمان تامین اجتماعی که در طول سال‌های اخیر این دو سازمان را به مثابه دو ابر چالش برای وزرای کار مواجه کرده است از ویژگی‌های مثبت جلالی نام برده می‌شود.

    هرچند که بعضی از مخالفان عدم سابقه اقتصادی و نیز نسبت وی با ابوالحسن فیرزآبادی دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی به عنوان همسر را از ویژگی‌های منفی او یاد کرده اند اما باید پاسخ داد که اولا بسیاری از پیشرفت‌های خانم جلالی در سلسله اداری مربوط به سال‌های قبل از ازدواج وی درسال ۹۶ بوده است و ثانیا باید به وزارت کار همانطورکه از نامش پیداست به دید یک وزارت خانه اجتماعی نگاه کرد چرا که نگاه اقتصادی داشتن به این وزارت‌خانه تاثیر سو خود را طی سالیان اخیر نشان داده است.

    به گفته جلالی؛ یکی از راه‌های رونق افزایی اقتصادی و توسعه اشتغال در کشور انحصاری کردن شغل های پردرآمد برای شهروندان ایرانی است، که البته در سایر مشاغل و حرف هم می‌توان حسب نیاز بازار کار نسبت به بکارگیری مهاجران براساس پیوست‌های فرهنگی -اجتماعی و امنیتی اقدام کرد.

    فرصت اول، شانس آخر

    در پایان باید گفت دادن یک‌بار فرصت به زنی جوان و بدون پشتوانه جریانی، حزبی و رانتی که کارآمدی خود را در مسئولیت‌هایش به اثبات رسانده امری پسندیده است چرا که تجربه نشان داده حضور افرادی در کسوت وزیر کار با حمایت حزبی و جریانی این وزارت خانه و بنگاه‌های تابعه آن را به حیات خلوت احزاب سیاسی بدل کرده است./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16920

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس