×
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی:

لزوم همکاری‌های بیشتر برای حفظ و گسترش زبان فارسی

رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور تاجیکستان بر لزوم همکاری‌های بیشتر برای حفظ و گسترش زبان فارسی تاکید کردند و گفتند: زبان فارسی یکی از اشتراکات مهم ایران، تاجیکستان و افغانستان است و باید برای حفظ و گسترش این زبان و جلوگیری از برخی تلاش‌ها برای انزوای آن، همکاری‌های بیشتری انجام شود.

  • ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
  • ایکانا
  • ۰
  • لزوم همکاری‌های بیشتر برای حفظ و گسترش زبان فارسی

    به گزارش صبح مجلس؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۹ مرداد ماه) در دیدار با امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان و هیأت همراه، سیاست و اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای هم‌زبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دانستند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده همکاری صمیمانه با تاجیکستان در زمینه‌های مختلف است.

    رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از سفر رئیس‌جمهور تاجیکستان به تهران برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور، رفت و آمد مقامات دو کشور را زمینه‌ساز گسترش همکاری‌ها خواندند و گفتند: زبان فارسی یکی از اشتراکات مهم ایران، تاجیکستان و افغانستان است و باید برای حفظ و گسترش این زبان و جلوگیری از برخی تلاش‌ها برای انزوای آن، همکاری‌های بیشتری انجام شود.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای با تشکر از اقدامات رئیس جمهور تاجیکستان برای گسترش زبان فارسی اظهار امیدواری کردند: خط باستانی فارسی نیز در تاجیکستان ترویج شود.

    رهبر انقلاب اسلامی در پایان بیان کردند: گسترش روابط ایران و تاجیکستان مخالفینی دارد که باید برای مقابله با آن‌ها، برنامه وجود داشته باشد.

    بنابراین گزارش، همچنین در این دیدار امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان با ابراز خرسندی فراوان از دیدار مجدد با رهبر انقلاب، به مذاکرات خود با رئیس دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که چند سال پیش جنابعالی فرمودید؛ دو کشور خویشاوند هستند و ما  گسترش پیش از پیش روابط و استفاده از تجارب و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی، سلامت و صنعت را خواستاریم.

    رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار که محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، به برخی اقدامات خود برای گسترش زبان فارسی در این کشور نیز اشاره کرد. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16886

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس