×
عبدالوحید فیاضی:

دولت چهاردهم به مسئله پسماندها و احداث نیروگاه زباله سوز استان‌های شمالی ورود کند

نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی و کشوری در کنترل زباله‌ها و پسماندهای استان‌های شمالی، گفت: دولت‌های مختلفی به مسئله سر و سامان دادن زباله‌های شمال ورود کردند اما متاسفانه نتوانستند راهکار منطقی و عقلانی برای حل موضوع پسماندهای چند دهه شمال کشور ارائه دهند و حتی شاهد سرمایه‌گذاری درستی در این راستا نبودیم.

  • ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
  • ایکانا
  • ۰
  • دولت چهاردهم به مسئله پسماندها و احداث نیروگاه زباله سوز استان‌های شمالی ورود کند

    به گزارش صبح مجلس؛ عبدالوحید فیاضی درمورد نابودی منابع طبیعی از جمله جنگل‌ها و رودخانه‌های استان‌های شمالی، گفت: استان‌های شمالی کشور به دلیل جاذبه‌های منابع طبیعی سالانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی گسترده‌ای است به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب‌های محیط زیستی است.

    نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله زباله‌های استان‌های شمال کشور موضوعی فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: از تمام مسافران و گردشگران استان‌های مذکور درخواست می‌شود از ریختن زباله‌ها امتناع کنند، این موضوع بیش از اینکه عملکرد سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف را زیر سوال ببرد یک موضوع فرهنگی بوده و باید مردم خود را مجاب به حفظ طبیعت نمایند.

    فیاضی با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی و کشوری در کنترل زباله‌ها و پسمادهای شمال کشور، اظهار داشت: دولت‌های مختلفی به مسئله سر و سامان دادن زباله‌های استان‌های شمالی ورود کردند اما متاسفانه نتوانستند راهکار منطقی و عقلانی برای حل موضوع پسماندهای چند دهه شمال کشور ارائه دهند و حتی شاهد سرمایه‌گذاری درستی در این راستا نبودیم.

    نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه معضل زباله‌های شمال کشور به روش‌های سنتی ممکن نخواهد بود، گفت: بی توجهی به زباله‌های استان‌های شمالی،مرزهای استانی و منابع طبیعی را رد کرده است،از جنگل‌های هیرکانی گرفته تا رودخانه زرجوب و گوهر رود و از دل محمودآباد تا قلب آق قلا؛ این میزان از بی توجهی در نتیجه وعده‌های چند دهه‌ای مسئولان است.

    فیاضی با بیان اینکه زباله به عنوان طلای کثیف امروز در استان‌های شمالی تهدیدی جدی برای مردم است، یادآور شد: زباله یک طلای کثیف است که امروز در شهرهای شمالی تبدیل به نکبت شده است، متاسفانه تاکنون مدیریت قاطعی برای کنترل این موضوع وجود نداشته است، امیدواریم مسئله زباله‌ها در دولت چهاردهم تبدیل به یک دغدغه اساسی از سوی وزارت کشور شود.

    نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از اینکه استان‌های شمالی رتبه‌دار بیماری‌های مختلف در کشور هستند، افزود: سلامتی مردم در شهرهای شمالی امروز در گرو وعده مسئولان استانی و کشوری است که سال‌های طولانی در خصوص زباله‌ها محقق نشده است، آیت الله شهید رئیسی در بازدید آخری که از استان‌ مازندران داشتند پیگیر حل مسئله پسماندهای این استان شدند؛ تکمیل پروژه‌ نیروگاه‌های زباله سوزی از مصوبات سفر ایشان بود که باید مسئولان وقت آن را محقق کنند. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16805

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس