×
محمدانور بجارزهی:

توسعه بندر چابهار زمینه اشتغالزایی را در منطقه فراهم می‌کند

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه ترانزیت چابهار تا سرخس مشهد، گفت: توسعه محور شرق به تنهایی بیش از سه میلیون شغل ایجاد خواهد کرد که نیاز است راه‌های سیستان و بلوچستان به آزادراه و بزرگراه تبدیل شوند.

  • ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
  • ایکانا
  • ۰
  • توسعه بندر چابهار زمینه اشتغالزایی را در منطقه فراهم می‌کند

    به گزارش صبح مجلس؛محمدانور بجارزهی اظهار کرد: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و نقطه مهم کریدور شمال و جنوب و مرکز و محور توسعه شرق کشور و به عبارتی پایتخت بالقوه دوم اقتصاد ایران است و اما متاسفانه در بخش زیرساخت‌ها مشکل دارد.

    وی تاکید کرد: در دنیا هر منطقه‌ای که در مسیر ترانزیت کالا و جابجایی مسافر باشد، بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد اما در سیستان و بلوچستان متاسفانه اینگونه نیست. راه‌های ما در استان تبدیل به جاده‌های مرگ شده و فقط کافیست که آمار ۲ سال از کشته‌های جاده‌های استان بررسی شود.

    نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌های سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص را از نظر آسفالت و استانداردسازی در کشور دارد، متاسفانه این استان کمترین جاده‌های آزادراهی و بزرگراه و پایین‌ترین شاخص راه‌های دوبانده است.

    وی بر آسفالت حداقل سه هزار کیلومتر راه خاکی در ۶ شهرستان چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد تاکید کرد و افزود: بیش از ۲۱ هزار نقطه از راههای مواصلاتی این منطقه بزرگ در جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند ساحت پل، آبنما و ابنیه فنی استاندارد هستند و با این اعتبارات قطره چکانی فقط برای دو بانده شدن راه چابهار تا زاهدان مرکز استان که پیشرفت اندکی دارد بیش از ۹۰ سال دیگر طول می کشد. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16702

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس