×
فریدون همتی:

دیوان محاسبات با به کارگیری سامانه‌های هوشمند دامنه نظارت خود را گسترش دهد

نائب رئیس دوم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:دیوان محاسبات باید با استفاده از روش‌های جدید و به کارگیری سامانه‌های هوشمند و تکنولوژی‌های دیجیتالی دامنه نظارت خود را گسترش داده و به روز کند.

  • ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
  • ایکانا
  • ۰
  • دیوان محاسبات با به کارگیری سامانه‌های هوشمند دامنه نظارت خود را گسترش دهد

    به گزارش صبح مجلس؛ فریدون همتی با اشاره به انتظارات از دیوان محاسبات در دوره جدید کاری گفت: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس شناخته می‌شود.

    نماینده مردم «ایلام، ایوان، شیروان و چرداول و مهران» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در سه قوه سه سازمان نظارتی داریم، تاکید کرد: بنابراین هر قوه یک ساختار و سازمان نظارتی دارد به عنوان مثال در قوه قضاییه سازمان بازرسی به این مسئله می پردازد و در قوه مقننه نیز دیوان محاسبات این مسئولیت را بر عهده داشته و در دولت نیز سازمان برنامه‌ریزی عهده داره این قبیل ماموریت‌هاست

    وی با بیان اینکه برای دیوان محاسبات چهارچوب‌های زیادی تعریف شده و فرایندهای کاری زیادی داشته و حائز ساختار است ادامه داد: همچنین باید تاکید کرد که دیوان محاسبات مجهز به دادسرا بوده، آن هم برای اینکه گزارش‌های حسابرسی اگر در مسیر، با تخلف روبرو شد، به سرعت به این مسائل رسیدگی شود تا آثار بازدارنده خودش را داشته باشد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دیوان محاسبات،در طول رسیدگی به پرونده‌ها به جرمی دست پیدا کند وظیفه دارد موضوع جرم را به قوه قضاییه ارجاع داده و  خود به تخلفات رسیدگی کند.

    همتی تاکید کرد: انتظار ما از دیوان محاسبات به عنوان یک دستگاه حرفه‌ای این است که با استفاده از روش‌های جدید و به کارگیری سامانه‌های هوشمند و تکنولوژی‌های دیجیتالی دامنه نظارت خود را هم گسترش داده و به روز کند.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش نیروهای دیوان محاسبات اظهار کرد: آموزش نیروهای مربوط به دادسرا و آموزش نیروهای حسابرسی در دیوان محاسبات حائز اهمیت است بنابراین باید سطح این نیروها ارتقا پیدا کرده تا کار حرفه‌ای خود را به درستی انجام دهند.

    نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان ماموریت‌های نظارتی نباید باعث واهمه مدیران شود، تاکید کرد : نباید مدیران را به وادی عدم تصمیم گیری، شجاعت و ریسک‌پذیری بکشانیم . نباید با برخی از رویکردها مانع از نوآوری یک مدیر شویم چرا که این افراد جز سرمایه‌های کشور قلمداد می‌شوند.

     وی افزود: وقتی ما با نظارت‌های نادرست این قبیل افراد را در نطفه خفه می کنیم و باعث واهمه مدیران می‌شویم حتماً کشور از این آسیب خواهد دید.

     نائب کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مچ‌گیری از مدیران کار بسیار غلطی است ادامه داد: دیدگاه مجلس و همچنین دیدگاه کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان ناظر دیوان محاسبات این رویکرد نخواهد بود لذا ما کار کارشناسی حرفه‌ای که به مدیران کمک کند را، مد نظر قرار خواهیم داد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فعالیت‌های کشور در بسیاری از حوزه‌ها سرعت و شتاب گیرد، ادامه داد: نباید کار کشور را به دلایل مختلف متوقف کنیم. بنابراین نتیجه نظارت‌ها و بازرسی‌ها باید حل مشکلات و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16696

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس