×
محمدرضا رضایی کوچی:

رشد اقتصادی ۸ درصدی در گروی توسعه همزمان حمل و نقل و مسکن‌سازی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی برای وزیر راه و شهرسازی باید توانی و تجربه مدیریت بخش‌های مختلف عمرانی را داشته باشد گفت: برای تحقق هدف رشد اقتصادی 8 درصدی تکالیف تعیین شده برای هر دو حوزه راه و مسکن در کنار هم باید پیش بروند.

  • ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
  • ایکانا
  • ۰
  • رشد اقتصادی ۸ درصدی در گروی توسعه همزمان حمل و نقل و مسکن‌سازی

    به گزارش صبح مجلس؛ محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت خانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی گفت: در قوانین برنامه هفتم توسعه و بودجه و همچنین در قوانینی نظیر جهش تولید مسکن و ساماندهی زمین، مسکن و اجاره بها، تکالیفی را بر دوش وزارت راه و شهرسازی قرار دادیم که دولت چهاردهم باید در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

    این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت‌خانه عریض و طویل راه و شهرسازی باید هر دو حوزه حمل و نقل و مسکن را مدیریت کند، عنوان کرد: برای تحقق هدف رشد ۸ درصدی تکالیف تعیین شده برای هر دو حوزه راه و مسکن در کنار هم باید پیش بروند. نوسازی ناوگان فرسوده هوایی و ریلی، توسعه حمل و نقل و ترانزیت، راه‌سازی و افزایش بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی در کنار اجرای برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید همزمان پیگیری و مدیریت شوند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی برای وزیر راه و شهرسازی باید توانی و تجربه مدیریت بخش‌های مختلف عمرانی را داشته باشد، اضافه کرد: هم اکنون بار اجرای پروژه‌های عمرانی بر دوش دولت بوده و تعدد پروژه ها در کنار منابع مالی سنگین مورد نیاز موجب طولانی تر شدن روند تکمیل پروژه‌ها شده است بنابراین وزیر آینده باید ضمن بهره مندی از ظرفیت مشاوران و انبوه‌سازی و پیمانکاران بخش خصوصی، سیاست گذاری درست و مناسبی را در حوزه مسکن داشته باشد. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16682

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس