×
هادی محمدپور:

بجستان آب ندارد؛ آنچه دارد شور است

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس با اشاره به اینکه آبرسانی یک ماه گذشته با تانکر برای روستاهای دو شهرستان گناباد و بجستان به هیچ وجه پذیرفته شده نیست؛ تاکید کرد: بجستان آب ندارد و آنچه دارد شور است با کیفیت بسیار پایین.

  • ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
  • ایکانا
  • ۰
  • بجستان آب ندارد؛ آنچه دارد شور است

    به گزارش صبح مجلس؛ هادی محمدپور، نماینده مردم گناباد و بجستان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن تشکر از مردم حوزه انتخابیه خود برای مشارکت حداکثری در انتخابات‌های مجلس و ریاست‌جمهوری  گفت: انشاالله در مجلس دوازدهم با توجه به معیارهایی که مقام معظم رهبری برای انتخاب وزرا اشاره فرمودند عمل خواهیم کرد تا هرچه سریع‌تر دولت جدید تشکیل شود.

    نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس دوازدهم با اشاره به تداوم خشکسالی‌ها در سنوات گذشته و امسال برای شهرستان بجستان با ۶۵ میلی‌متر و شهرستان گناباد با ۸۵ میلیمتر بارندگی گفت: استدعا دارم تگاه‌های مربوطه وزارت جهاد کشاورزی حوزه‌های حمایتی محرومیت زدایی، به‌ویژه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، بنیاد علوی و بنیاد برکت به داد مردم منطقه به ویژه کشاورزان و دامداران که معیشتشان از این طریق است برسند.

    محمدپور با تاکید بر اینکه اختصاص کمتر از ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای هزار قنات در دو شهرستان گناباد و بجستان به هیچ وجه کفایت نمی‌کند، اضافه کرد: از ۴۱ هزار قنات در کشور یک هزار قنات در این دو شهرستان هستند. قنات جهانی گناباد با ۲۵۰۰ سال قدمت و عظمت نیاز به توجه دارد.

    وی همچنین با اشاره به اینکه آبرسانی یک ماه گذشته با تانکر برای روستاهای این دو شهرستان به ویژه عزاداران حسینی به هیچ وجه پذیرفته شده نیست تاکید کرد بجستان آب ندارد و آنچه دارد شور است با کیفیت بسیار پایین. فرسوده بودن خط انتقال آب گناباد در ۱۲۰ کیلومتر و شهرستان بجستان با ۴۰ کیلومتر دائماً با قطعی و تنش آب روبرو است. البته با حمایت دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شد اما کفایت نمی‌کند.

    محمدپور در پایان از دولت سیزدهم و مسئولان دیگر دولت‌ها برای افتتاح فرودگاه گناباد که زمینه استفاده یک و نیم میلیون جمعیت را فراهم آورده، تشکر ویژه کرد. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16515

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس