×
حمیدرضا تیموری:

برنامه‌ریزی برای برگرداندن دیوان سیاست‌زده محاسبات به مسیر فنی و کارشناسی

گزینه پیشنهادی برای تصدی ریاست دیوان محاسبات ضمن ارائه برنامه‌های خود برای اداره این دیوان تأکید کرد که برای برگرداندن دیوان سیاست‌زده محاسبات به مسیر فنی و کارشناسی برنامه‌ریزی کرده و متعهد می‌شود که این دیوان را به طور مستقل و بی‌طرفانه و بدون جانبداری سیاسی اداره کند.

  • ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
  • ایکانا
  • ۰
  • برنامه‌ریزی برای برگرداندن دیوان سیاست‌زده محاسبات به مسیر فنی و کارشناسی

    به گزارش صبح مجلس؛ حمیدرضا تیموری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان گزینه پیشنهادی جهت تصدی ریاست دیوان محاسبات کشور در ارائه برنامه‌های خود گفت: من فرزند دیوان هستم، از پایین‌ترین رده شغلی در دیوان به صورت سیستمی و نه جهشی با کارشناسی و نه آدم‌شناسی مسیر ارتقاء شغلی را پیموده‌ام، نه روابط دیوان سالارانه مرا به این نقطه رسانده است و نه چفت و بست سیاسی گره‌ای از کارم گشوده است. تنها به خداوند و درستکاری و امانت‌داری پناه برده‌ام و امروز نیز با عنایت خداوند متعال به این مرحله رسیده‌ام.

    وی افزود: بنده متعهدم به امانت‌داری، متعهدم به هوشیاری، متعهدم به بینایی و متعهدم به اینکه چشم بینای شما در نظارت فنی و کارشناسی باشم و متعهدم به اینکه بدون نگاه سیاسی، دیوان سیاست‌زده را به مسیر فنی و کارشناسی خود برگردانم و متعهدم که دیوان را به عنوان پشتوانه نظارتی مجلس و شما نمایندگان محترم به دیوان محاسبات قوی تبدیل کنم و دفاتر استانی دیوان را به چشم بینای شما در استان و حوزه انتخابیه تک تک شما سروران تبدیل کنم. متعهدم که دیوان را به قوی‌ترین بازوی نظارت تخصصی شما بدون تفکر سیاسی و جناحی تبدیل کنم. متعقدم به اینکه دیوان با نظارت دقیق و به هنگام نقش بازدارنده خود را بیش از همیشه ایفا کند.

    تیموری تصریح کرد: متعهدم به اینکه دیوان محاسبات، دیوان نظارت مستقل و بی طرفانه باشد، نه ابزار تسویه حساب‌های جناحی. متعهدم به اینکه دیوان دارای اقتدار باشد نه اینکه از دیوان اقتدار یابند؛ متعهدم که دیوان را به جایگاه واقعی خود برگردانم.

    وی افزود: من سیاسی نیستم، پشتوانه سیاسی هم ندارم و با رانت سیاسی و آویزان کاری به این نقطه نرسیده‌ام و به این مسئولیت چشم ندوخته‌ام و به جز لطف خدا و مرحمت شما نمایندگان واقعی ملت دل نبستم، چنانچه مورد اعتماد قرار بگیرم، اعتمادتان را تقویت می‌کنم و به نحوی عمل خواهم کرد که برای مجلس و جایگاه رفیع آن حفاظ باشم.

    این گزینه پیشنهادی برای تصدی ریاست دیوان محاسبات بیان کرد: در محضر خدای متعال و شما نمایندگان محترم متعهد می‌شوم از انتصاب مدیران سیاسی و حزبی در این مرجع تخصصی و فنی اجتناب کنم و بدون هرگونه گرایش سیاسی و حزبی و گروهی به فعالیت نظارت مستمر مالی به منظور پاسداری از بیت‌المال بپردازم.

    وی با بیان اینکه اینجانب به عنوان فردی مستقل و به دور از هرگونه گرایش سیاسی و حزبی و صرفا به عنوان یک کارشناس در نظام مالی عمومی کشور در خدمت شما بزرگواران هستم، افزود: بنده با توجه به سوابق اجرایی بیرون از دیوان محاسبات که در یکی از مهمترین نهادهای مالی کشور سابقه اجرایی داشته‌ام و به لطف خداوند متعال هیچ‌گونه خطا و لغزشی در انجام وظیفه نداشته‌ام مشکلات مدیران دستگاه‌های اجرایی را درک می‌کنم و با برنامه‌ریزی مناسب برای انجام اقدامات پیشگیرانه تلاش می‌کنم ضمن نظارت کامل در رعایت قانون، قدرت جسارت و ریسک‌پذیری مدیران دستگاه‌های اجرایی را افزایش داده تا از خسارت احتمالی به کشور جلوگیری شود. قطعاً تصمیم به هنگام مدیران و اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات حائز اهمیت است.

    تیموری یادآور شد: بنده همه بخش‌های دیوان را می‌شناسم، بخش نظارتی و انتظارات شما را از نهاد نظارتی و تخصصی و حرفه‌ای دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی شما نمایندگان محترم به طور کامل درک می‌کنم و برای رهبری آن ۱۳ برنامه در ۱۲ صفحه مدون تهیه که تقدیم شما سروران گرامی خواهد شد.

    وی افزود: دیوان محاسبات به عنوان فرمانده عملیات میدانی جزئی از مجلس است و ما به آن افتخار می‌کنیم، توفیق داشتم در سنوات گذشته با تعداد زیادی از نمایندگان و در قالب یک کارشناس دیوان محاسبات در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق حضور داشته باشم و در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به عنوان دبیر ستاد بودجه و در سال ۱۴۰۲ به عنوان دبیر ستاد برنامه هفتم توسعه در مجلس انجام وظیفه کردم.

    تیموری تأکید کرد: معتقدم با اتکاء بر ذات لایزال الهی و توانمندی‌های ذاتی و بالقوه دیوان و زیرساخت‌های موجود در کنار حمایت شما نمایندگان محترم و خصوصاً رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه قدم‌های جدی و جدید برای ارتقاء  نقش و جایگاه دیوان محاسبات در نظام مالی کشور برداشته و با حسن تعامل با سایر دستگاه‌های نظارتی نیز موجب هم‌افزایی و بهبود عملکرد نظارتی کشور شوم.

    وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای اداره دیوان محاسبات دارد، افزود: افزایش اقتدار دیوان محاسبات کشور، ارتباط با نمایندگان، کمیسیون‌ها و مجلس شورای اسلامی، برگزاری نشست مجامع استانی نمایندگان در محل ادارات کل دیوان محاسبات و ارائه گزارش‌های نظارتی در جلسات مذکور و نظارت بر شرکت‌های دولتی و شرکت‌ها و موسساتی که مالکیت عمومی بر آنها مترتب است با عنایت و تأکیدات مقام معظم رهبری را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ام. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16405

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس