×
بهنام سعیدی :

رئیس جمهور از معرفی وزرای پیشنهادی حاشیه‌دار به مجلس خودداری کند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت تعامل سازنده میان مجلس و دولت بر اساس فرمایشات رهبری، گفت: رئیس جمهور باید در معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس دقت کند تا فراتر از معیارهای مد نظر رهبر معظم انقلاب نباشد.

  • ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
  • ایکانا
  • ۰
  • رئیس جمهور از معرفی وزرای پیشنهادی حاشیه‌دار به مجلس خودداری کند

    به گزارش صبح مجلس؛ بهنام سعیدی با اشاره به معیارهایی که رهبر معظم انقلاب برای داشتن کابینه ای متدین، انقلابی و کارآمد متذکر شدند، گفت: تعامل سازنده میان دولت و مجلس نیازمند دارا بودن کابینه ای است که آنها نیز روحیه تعاملی داشته باشند.

    نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان باید با حاکمیت اخلاق اقدام به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم کنند، اظهار کرد: کارآمدی مجلس و دولت از قبال معرفی کابینه ای متدین، انقلابی و کارآمد از سوی رئیس جمهور و تأیید صلاحیت آنها از سوی نمایندگان مشخص می شود.

    وی با بیان اینکه تدین، تشرع، صداقت، امانت و انقلابی بودن از موارد مورد تأکید رهبری برای اعضای کابینه است، عنوان کرد: رئیس جمهور باید دقت کند تا از معرفی افرادی به عنوان وزیر پیشنهادی که در گذشته باعث ایجاد حاشیه در کشور شده اند و با مبانی انقلاب زاویه دار هستند، پرهیز کند چرا که نمایندگان مجلس دوازدهم نسبت به این موضوعات حساس هستند.

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کارگزار نظام اسلامی باید شاخص هایی را برای وزرای خود در نظر داشته باشد که نشان دهد کل کابینه مردمی هستند که در این صورت مجلس همکاری خواهد کرد اما در جاهایی که احساس کنیم ذره ای از شاخص های مد نظر رهبر معظم انقلاب تخطی شده است، ما نیز در تأیید صلاحیت افراد نظر دیگری خواهیم داشت. /پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16401

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس