×
محمد انور بجارزهی:

توسعه محور شرق به تنهایی بیش از ۳ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد

بجارزهی:  توسعه محور شرق به تنهایی بیش از ۳ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد اما راه‌های استان سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص را در کشور دارد، متاسفانه این استان بدون آزادراه و بزرگراه و پایین‌ترین شاخص راه‌های دو بانده است.

  • ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
  • ایسنا
  • ۰
  • توسعه محور شرق به تنهایی بیش از ۳ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد

    به گزارش صبح مجلس؛ محمد انور بجارزهی در نطق میان دستور خود جلسه علنی امروز گفت: امروز فلسطین مساله اول امت اسلام است. ۴۰ هزار شهید از زن و مرد، کوچک و پیر وجوان دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

    وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: چابهار تنها بندر اقیانوسیه ایران و نقطه مهم کریدور شمال و جنوب و مرکز و محور توسعه شرق کشور و به عبارتی پایتخت بلقوه دوم اقتصاد ایران است و اما متاسفانه در بخش زیرساخت‌ها مشکل دارد.

    وی با اشاره به توسعه ترانزیت چابهار تا سرخس، بیان کرد:  توسعه محور شرق به تنهایی بیش از ۳ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد اما راه‌های استان سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص را در کشور دارد، متاسفانه این استان بدون آزادراه و بزرگراه و پایین‌ترین شاخص راه‌های دو بانده است.

    وی تاکید کرد: در دنیا هر منطقه‌ای که در مسیر ترانزیت کالا و جابجایی مسافر باشد، بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص می‌دهد اما در سیستان و بلوچستان متاسفانه اینگونه نیست. راه‌های ما در استان تبدیل به جاده‌های مرگ شده است. فقط کافیست که آمار دو سال از کشته‌های جاده‌های سیستان و بلوچستان را برای شما همکاران عزیز و ملت ایران عرض کنم.

    بجارزهی با انتقاد از آنچه «اعمال سلیقه در برخی از نمره‌های مصاحبه و گزینش آزمون استخدامی اخیر توسط اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان» خواند گفت: تعداد بسیاری از متقاضیان با نمره علمی بالا در پذیرش نهایی رد شده‌اند لذا دستور بررسی مجدد داده شود.

    وی با تاکید بر لزوم پیگیری وضعیت معلمان حق التدریس و مهرآفرین استان سیستان و بلوچستان و کشور خواستار رفع مشکل مالیاتی صنوف این استان شد. /انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16351

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس