×
مجتبی یوسفی به نقل از رهبر انقلاب:

مجلس درحوزه نظارت از افراط و تفریط پرهیز کند

یوسفی خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت رهبر معظم انقلاب عنوان کردند که مجلس باید از افراط و تفریط در این حوزه پرهیز کند و ابزار نظارتی مجلس باید باعث ارتقاء کارآمدی دولت باشد و مجلس با افراط باعث اخلال در کار دولت نشود.

  • ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
  • ایرنا
  • ۰
  • مجلس درحوزه نظارت از افراط و تفریط پرهیز کند

    به گزارش صبح مجلس؛ مجتبی یوسفی با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب ۹ توصیه را در حوزه مسائل مختلف به نمایندگان داشتند، رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید داشتند که نمایندگان مجلس ضمن پرسشگری باید پاسخگو باشند و مجلس به عنوان یکی از ارکان نظام باید تعامل با سایر قوا را همواره در دستور کار خود داشته باشد.

    وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تاکید داشتند که نمایندگان در نطق‌ها و تذکرات خود باید از هرگونه سیاه نمایی پرهیز کنند و در حوزه قانونگذاری باید قوانین به گونه‌ای نگاشته و تصویب شود که امکان تفاسیر مختلف توسط سوء استفاده کنندگان از آن وجود نداشته باشد.

    یوسفی خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت رهبر معظم انقلاب عنوان کردند که مجلس باید از افراط و تفریط در این حوزه پرهیز کند و ابزار نظارتی مجلس باید باعث ارتقاء کارآمدی دولت باشد و مجلس با افراط باعث اخلال در کار دولت نشود.

    عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: همکاری با دولت در رای اعتماد به کابینه، فعالیت در حوزه بین المللی و تصویب قوانین در این حوزه توسط نمایندگان مجلس از دیگر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به نمایندگان بود.

    وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به عملکرد هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، ضمن گله‌مندی از عملکرد این هیات بر عملکرد قوی‌تر آن تاکید کردند.

    یوسفی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین عنوان کردند که وزرایی که برای تشکیل کابینه به مجلس معرفی می‌شوند باید صادق، امین و متدین باشند و اگر دارای این ویژگی‌ها نباشند نباید به مجلس معرفی شوند.

    وی افزود: وزرای که به مجلس معرفی می‌شوند باید نسبت به حل مشکلات کشور امیدوار باشند و برای آن برنامه داشته باشند و مجلس آمادگی دارد تا همکاری خوبی با دولت در رای اعتماد به وزرایی که دارای شرایط تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب باشند داشته باشد. /انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=16109

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس