×

ارتقا روابط ایران و کشورهای عضو بریکس

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از سفر به روسیه گفت: در بریکس بیش از ۲۵۰ نشست کارشناسی در حوزه‌های مالی، پولی، اقتصادی و مسائل فرهنگی، اجتماعی برقرار می‌شود و این فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران که روابط خود با کشورهای بریکس را توسعه بدهد.

  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
  • ۰
  • ارتقا روابط ایران و کشورهای عضو بریکس

    به گزارش صبح مجلس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل پیش از سفر به روسیه اظهارکرد: در بریکس بیش از ۲۵۰ نشست کارشناسی در حوزه‌های مالی، پولی، اقتصادی و مسائل فرهنگی، اجتماعی برقرار می‌شود و این فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران که روابط خود با کشورهای بریکس را توسعه بدهد.

    وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در بریکس هست آنجا سیستم‌های پولی مالی مستقلی جدا از بقیه سیستم‌های بین‌المللی دارد سیستمی به نام پی دارد که می‌توانند کشورها با هم تبادلات مالی پولی و تجاری خودشان را انجام بدهند.

    قالیباف تأکید کرد: اخیراً دیدید که در کنگره آمریکا مصوباتی را تصویب کردند که هم چین هم روسیه و هم ایران را تحت فشار قرار بدهند. طبیعتاً این نشست‌ها می‌تواند از این فشارها پیشگیری بکند و بتواند توسعه و هم امنیت جهانی و منطقه‌ای را عادلانه بکند./انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15577

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس