×

نیازی به برگزاری جلسه استعفاء پزشکیان از نمایندگی مجلس نیست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که نماینده‌ای با رأی برای تصدی مسئولیتی برگزیده می‌شود دیگر نیاز به برگزاری جلسه استعفاء برای او نیست و آن رای به منزله تایید خروج وی از مجلس است.

  • ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
  • ۰
  • نیازی به برگزاری جلسه استعفاء پزشکیان از نمایندگی مجلس نیست

    به گزارش صبح مجلس، غلامرضا نوری قزلجه عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر برگزاری جلسه بررسی استعفاء مسعود پزشکیان رییس‌جمهور منتخب در روز ۳۱ تیرماه گفت: زمانی که نماینده‌ای با رأی برای تصدی مسئولیتی برگزیده می‌شود دیگر نیاز به برگزاری جلسه استعفاء برای او نیست و آن رای به منزله تایید خروج وی از مجلس است.

    وی در پاسخ به این سوال که در گذشته افرادی برای مناصب مختلف از مجلس خارج شدند و برای آن‌ها جلسه استعفاء برگزار شد، عنوان کرد: بله، اگر فردی برای کرسی‌هایی مانند شهرداری، استانداری، معاونت ریاست‌جمهوری و مواردی از این دست که انتصابی هستند انتخاب شود، موضوع استعفاء الزامی است اما برای افرادی که با رأی برای کرسی بعدی انتخاب می‌شوند این امر الزامی ندارد.

    نوری خاطرنشان کرد: در زمان تشکیل دولت سیزدهم برخی نمایندگان برای کرسی وزارت معرفی شدند و پس از برگزاری جلسه رأی‌گیری دیگر جلسه استعفاء برای آن‌ها برگزار نشد، طبیعتاً رأی مردم به رییس‌جمهور منتخب اولی‌تر است و نیازی به طرح استعفاء نیست./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15278

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس