×

بررسی رفتار مشکوک روسیه در کمیسیون امنیت ملی مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایرانی بودن جزایر سه گانه خلیج فارس در مورد همراهی کورکورانه روسیه با کشورهای عربی علیه منافع ملی کشورمان هشدار داد.

  • ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
  • ۰
  • بررسی رفتار مشکوک روسیه در کمیسیون امنیت ملی مجلس

    به گزارش صبح مجلس، علی کریمی فیروزجایی با بیان اینکه مشارکت روسیه در تنظیم و تصویب بیانیه ضد ایرانی کشورهای عربی مایه تأسف و نگرانی است، گفت: تعلق دائمی جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی قطعی است و روسیه و هیچ کشور دیگری نمی توانند این واقعیت را تغییر دهند.

    دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اظهار اینکه مشارکت روسیه در تصویب ضد ایرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس تبعات سیاسی و دیپلماتیک همراه دارد، یادآور شد: پیمان های استراتژیک دوجانبه ایران و روسیه بر حقوق قطعی دو کشور در زمینه امنیت ملی تاکید دارد.

    کریمی فیروزجایی همچنین تصریح کرد: هم پیمانی روسیه با امارات نمی تواند مسکو را از تبعات سنگین جنگ اوکراین برهاند.

    نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شراکت ایران در هم پیمانی امنیتی و سیاسی با روسیه دائمی نیست و رفتارهای متناقض حاکمان آن کشور آینده این پیمان مشترک را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

    عضو مجمع نمایندگان مازندران با تأکید بر سیاست پایدار کشورمان مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها، گفت: دولتمردان روسیه با نادیده انگاشتن اصل حُسن همجواری با جمهوری اسلامی ایران، آینده روابط دیپلماتیک دوجانبه را با چالش جدی مواجه کردند.

    این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: پاسخ قاطع و روشن وزارت امورخارجه کشورمان به رفتار نسنجیده مسکو در تصویب بیانیه ضد ایرانی شورای همکاری خلیج فارس اقدامی اساسی در تأمین امنیت ملی بود.

    کریمی فیروزجایی افزود: دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عدم مداخله در امور داخی و احترام به تمامیت ارضی کشورها است. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت بزودی رفتار مشکوک روسیه در قبال منافع ملی کشورمان و مشارکت آن کشور در تصویب بیانیه ضد ایرانی را بررسی خواهد کرد./پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12901

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس