×

کمیسیون اجتماعی مجلس موضوعات مهمتری از تعطیلی شنبه‌ها را در دستورکار دارد

یک نماینده مجلس گفت: با توجه به اینکه ایران بیشترین تعطیلات را دارد، وقت کمیسیون اجتماعی مجلس نباید صرف موضوع تعطیلی شنبه‌ها شود.

  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
  • ۱۰
  • کمیسیون اجتماعی مجلس موضوعات مهمتری از تعطیلی شنبه‌ها را در دستورکار دارد

    به گزارش صبح مجلس؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران ۲۰ شبکه پنج سیما گفت: متاسفانه مدت‌هاست وقت کمیسیون صرف تعطیلی پنج‌شنبه و شنبه شده است و کمیسیون اجتماعی موضوعات مهمتری از تعطیلی شنبه و یا پنج‌شنبه را در دستورکار خود دارد.

    وی تصریح کرد: سال‌هاست که در شرایط فعلی کار کردیم و مشکلی هم نداشتیم. به نظر نمی‌رسد اولویت کمیسیون اجتماعی تعیین روز تعطیل برای روز‌های شنبه یا غیر شنبه باشد چراکه با این موضوعات نباید وقت کمیسیون گرفته شود.

    رامین ادامه داد: پس از گفتگو با صاحبان صنایع و مشاغل، آنها نسبت به افزایش تعداد روز‌های تعطیلی در کشور گله‌مند بودند.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران در بین کشور‌های دنیا جزو کشور‌هایی هستیم که بیشترین تعطیلی را دارد.

    وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه حتی کشور جیبوتی نیز تعطیلاتش از ما کمتر بود، پاسخ داد: خیر، ایران بیشترین تعطیلات را دارد. در شرایط فعلی باید کار و تلاش مضاعفی داشته باشیم تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و رشد اقتصادی کشور را با سایر کشور‌ها حتی جیبوتی مقایسه کنیم.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15762

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    10 نظرها

    1. هادی گفت:

      اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت با تعطیلی شنبه ها مخالفند پس با تعطیلی پنجشنبه ها موافقت کنند، اگر با تعطیلی پنجشنبه ها هم مخالف هست پس چرا کارمندان مستقر در تهران که مرکز مبادلات اقتصادی کشور است هم اکنون پنجشنبه ها تعطیلی هستند؟ آیا این عدالت است؟!!! آیا فقها و حقوقدانان محترم شورای نگهبان صدور حکم غیرعادلانه را مغایر با اصول شرع و قانونگذاری نمی دانند؟!!!مجلس باید اشکالات مطرح شده توسط شورای نگهبان را حل کند نه اینکه کلا این موضوع را از دستور کار مجلس خارج نماید. ظاهرا برخی از نمایندگان بی کفایت مجلس عادت کرده بجای حل مساله، صورت مساله را پاک کنند!!!. جسم این مردم از مشکلات معیشتی دردمند است با روح و روان آنها بازی نکنند

    2. کرم علی گفت:

      با توجه به رد مصوبه مجلس درباره شنبه ها و فاصله گرفتن شدید این نهاد با مردم، انشالله بزودی شاهد منحل شدن شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت خواهیم بود.

    3. علی گفت:

      از جناب آقای علی بابایی کارنامی عضو محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خواهشمندیم با پیگیری مکرر لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص افزایش تعطیلات آخر هفته کارمندان دولت، به تحقق شعار اصلی مجلس و نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی مبارز با تبعیض و بی عدالتی کمک کنند. تبعیض بین کارمندان مستقر در تهران و برخورداری آنان از تعطیلات پنجشنبه ها و عدم تعطیلی کارمندان شهرستان ها، تبعیضی است که هیچ توجیهی ندارد و باعث نارضایتی شغلی بخش زیادی از کارمندان دولت شده است. سوء تفاهمات مطرح شده از سوی عده ای ناآگاه باعث شد این مصوبه در دور قبل مجلس به نتیجه نرسد هم اکنون امید ما به اعضای محترم هیئت رئیسه و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است. با تشکر

    4. علی گفت:

      از جناب آقای عباس پاپی‌زاده عضو محترم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهشمندیم با پیگیری افزایش تعطیلات آخر هفته کارمندان دولت، شعار اصلی مجلس و نظام جمهوری اسلامی ایران یعنی مبارز با تبعیض و بی عدالتی، تحقق یابد. تبعیض بین کارمندان مستقر در تهران و برخورداری آنان از تعطیلات پنجشنبه ها و عدم تعطیلی کارمندان شهرستان ها، تبعیضی است که هیچ توجیهی ندارد و باعث نارضایتی شغلی بخش زیادی از کارمندان دولت شده است. سوء تفاهمات مطرح شده از سوی عده ای ناآگاه باعث شد این مصوبه در دور قبل مجلس به نتیجه نرسد هم اکنون امید ما به اعضای محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است. با تشکر

    5. مظلومی گفت:

      تبعات فاجعه بارمخالفت با تعطیلی شنبه ها: ۱- باعث بی اعتبار شدن و کاهش حیثیت مجلس می شود ۲-از آنجا که کارمندان مستقر در تهران بجای شنبه ها، پنجشنبه ها تعطیل هستند این مساله موجب تبعیض و بی عدالتی نسبت به کارمندان شهرستانی و نارضایتی از حذف ۵۳ روز از تعطیلات آنها (۵۳ هفته در سال) می شود بطوریکه در طی ۳۰ سال کارمندان تهرانی ۴ سال کمتر کار خواهند کرد. ۳- افزایش انزوای اقتصادی و کاهش تعاملات بین المللی کشور را موجب می گردد ۴-باعث هزینه تراشی برای دولت شده و مانع کاهش یک ششم از هزینه های آب، برق، تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران می شود ۵- فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده و فرزند آوری را کاهش می دهد۶- باعت توهین و ناراحتی هموطنان کلیمی و یهودیان کل جهان می شود. ۷- به رژیم صهیونیستی بهانه می بخشد که ایران نه بخاطر مساله فلسطین بلکه اساسا با یهودیت و دین پیامبر اولوالعزم حضرت موسی کلیم الله (ع) ضدیت دارد ۸-تعصب دینی و یهودستیزی، اسلام ستیزی را در کل جهان افزایش می دهد. ۹- باعث کاهش هماهنگی ستاد وزارتخانه ها با واحدهای استانی می شود. اینکه مصوبه ای بعد از حدود دوسال بررسی به تایید ۱۳۶نفر نماینده مجلس، ۳۰ نفر عضو هیات دولت و دو نفر مرجع تقلید(آیت الله جوادی آملی و آیت الله گرگانی) برسد و ناگهان رها شود مثل به توپ بستن مجلس در زمان محمد علی شاه قاجار است.

    6. مظلومی گفت:

      دلایل اولویت دار بودن و مزایای افزایش تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت :۱- افزایش تعطیلات پایان هفته از آنجا که توسط ۱۳۶ نفر از نمایندگان ملت به تصویب رسیده مخالفت با آن باعث بی اعتبار شدن مجلس و کاهش مشارکت در انتخابات آینده می شود. ۲-از آنجا که کارمندان مستقر در تهران هم اکنون پنجشنبه ها تعطیل هستند مخالفت با افزایش تعطیلی هفتگی کارمندان دولت، موجب تبعیض و بی عدالتی علیه کارمندان مستقر در شهرستان ها می شود.۳- تعطلات دو روز پایان هفته باعث وحدت رویه در تعطیلات واحد های ستادی و واحدهای شهرستانی شده و افزایش هماهنگی آنها را موجب می گردد.۴- کارمندان تهرانی به دلیل بهره مندی از تعطیلی پنجشنبه ها، در طی سال، ۵۳ روز بیشتر از کارمندان شهرستانی از تعطیلات رسمی برخوردارند این مساله باعث نارضایتی شدید کارمندان شهرستانی و احساس تبعیض، کاهش انگیزه شغلی و کاهش بهره وری آنان می شود. ۵- افزایش تعطیلی هفتگی کارمندان باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می گردد. ۶-باعث کاهش یک ششم از هزینه های تلفن، اینترنت، بنزین و گاز ادارات دولتی و حذف هزینه نهار کارکنان مستقر در تهران می شود ۷- فرصت تعاملات بیشتر اعضای خانواده و تحکیم بنیاد خانواده را افزایش می دهد. ۸- تعطیلات دو روز در پایان هفته فرصت لازم برای رفع خستگی جسمی و ذهنی کارمندان و آمادگی بیشتر آنها برای انجام وظایف شغلی در هفته آتی را فراهم می آورد و بطور غیر مستقیم موجب افزایش به بهره وری می گردد. ۹- از ۱۹۵ کشور دنیا فقط ۲ کشور یعنی جیبوتی و ایران تعطلات هفتگی شان یک روز می باشد به نظر می رسد افزایش تعطیلات پایان هفته، موجب افزایش بهره وری کارکنان دولت مخصوصا کارکنان زن شود.۱۰- حضور فیزیکی در محیط کار چندان مهم نیست آنچه مهم هست آمادگی ذهنی و خلاقیت برای انجام کار درست است نه نمایش کار کردن یا خرابکاری، فرق ایران با کشورهای توسعه یافته که بعضا تا سه روز در هفته تعطیل هستند همین است.

    7. هادی گفت:

      چه چیزی بیشتر از حفظ حیثیت و اعتبار مجلس و مبارزه با بی عدالتی و تبعیض، اولویت دارد؟ اینکه مساله افزایش تعطیلات پایان هفته حدود دو سال است که توسط دولت و مجلس پیگیری میشود و وقت و هزینه زیادی برای بررسی این موضوع اختصاص یافته نشان دهنده اولویت بالای آن می باشد. اینکه ۱۳۶ نفر نماینده مجلس، ۳۰ نفر عضو هیات دولت و دو نفر مرجع تقلید(آیت الله جوادی آملی و آیت الله گرگانی) به این مساله پرداخته اند نشان دهنده اهمیت و اولویت بالای افزایش تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت است.

    8. فریبرز گفت:

      سلام، با توجه به سوابق شغلی رئیس جمهور شهید آیت اله رئیسی در قوه قضائیه، مهمترین اصل در برنامه های ایشان، عدالت محوری بود عدالت اداری نیز یک جنبه از عدالت است. آیا پس از شهادت ایشان، برنامه های آن شهید برای برقراری عدالت و رفع تبعیض بین کارمندان تهرانی و شهرستانی نیز به فنا رفت؟؟؟ طبق کدام منطق، وقتی تهران که مرکز مبالات اقتصادی کشور است پنجشنبه تعطیل باشد مشکلی نیست ولی اگر شهرستانی ها پنجشنبه تعطیل باشند به اقتصاد کشور صدمه وارد می شود؟!!! آیا اولویت مجلس مبارزه با بی عدالتی، حذف قوانین ناعادلانه و حفظ امیدواری مردم به عملکرد مجلس نیست؟؟؟ آیا احیای حیثیت مجلس و پیگیری برنامه آن شهید برای برقراری عدالت اداری را در اولویت نمی دانید؟؟؟

    9. محمدی گفت:

      جناب آقای شاهرخ رامین، در بین ۱۹۵ کشور دنیا تنها۲ کشور یعنی ایران و جیبوتی هفته ای یک روز تعطیلی می باشند. لطفا کمی بیشتر مطالعه فرمایید.

    10. منطقی گفت:

      جناب آقای شاهرخ رامین، فکر نمی کنم چیزی مهمتر از حفظ حیثیت و اعتبارمجلس و مبارزه با بی عدالتی و تبعیض وجود داشته باشد.اینکه بخاطر اعمال نفوذ برخی افراد بی ربط، مصوبه افزایش تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت بدون دلیل شرعی و قانونی محکمه پسند، رد شود جای تاسف است و مثل به توپ بستن مجلس در زمان محمد علی شاه قاجار می باشد؟ مخالفت با این موضوع به معنی آنست که ۱۳۶ نفر نماینده مجلس، ۳۰ نفر عضو هیات دولت و دو نفر مرجع تقلید(آیت الله جوادی آملی و آیت الله گرگانی) خائن هستندچون با این تعطیلات موافقند؟
      اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت با تعطیلی شنبه ها مخالفند پس با تعطیلی پنجشنبه ها موافقت کنند، اگر با تعطیلی پنجشنبه ها هم مخالف هست پس چرا کارمندان مستقر در تهران که مرکز مبادلات اقتصادی کشور است هم اکنون پنجشنبه ها تعطیلی هستند؟ آیا این عدالت است؟!!! مجلس باید اشکالات مطرح شده توسط شورای نگهبان را حل کند نه اینکه کلا این موضوع را از دستور کار مجلس خارج نماید. ظاهرا مجلس عادت کرده بجای حل مساله، صورت مساله را پاک می کند!!!. جسم این مردم از مشکلات معیشتی دردمند است با روح و روان آنها بازی نکنند.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس